דלג אל

הצהרת נגישות

שיתוף פעולה של מגמות אמנויות העיצוב עם מוזיאונים- תוצרים

שיתוף פעולה של מגמות אמנויות העיצוב עם מוזיאונים- תוצרים

שיתוף הפעולה של בתי ספר ברחבי הארץ עם המוזיאונים השונים שהשתתפו במיזם הניב תוצרים מרשימים ומעוררי השראה בתחומי העיצוב הגרפי, העיצוב החזותי עיצוב המוצר ועוד.

הנכם מוזמנים להתרשם מפרי ידיהם של התלמידים ולקרוא אודות התפיסה העיצובית, הרעיון ומקורות ההשראה ששימשו אותם בכל אחד מהפרויקטים. 

 

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

בית ספר אורט קרית מוצקין - עם מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה

בית ספר אורט קרית מוצקין - עם מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה

פרויקט של התלמידות: חן חרפוף, שירי קירשנר,  מור סלע

מנחה: לילי נמיר

מטרת הפרויקט: עיצוב מחדש של בית הקפה הנמצא בקומה השנייה של המוזיאון. העיצוב הותאם לקו העיצובי, לאווירה ולתרבות היפנית של המוזיאון  וכלל הכנת מודל הדמיה עיצובי של חלל בית הקפה, עיצוב תפריט, כרזות פרסום, אריזות קרטון וסדרה של פחיות שתייה קלה.

למצגת הפרויקט המלאה

תיכון לאמנויות ירושלים - עם מוזיאון לאמנות האיסלאם

תיכון לאמנויות ירושלים - עם  מוזיאון לאמנות האיסלאם

משחק מסלול "זהות"

פרויקט של התלמיד: רועי שניידר

 מנחה: יעל מיוחס

מטרת הפרויקט: הכנה ועיצוב של משחק חשיבה ואתגר אינטרנטי- מסלול "זהות" - המתקיים בין כותלי המוזיאון ומיועד למבקרים בו. המשחק הוכן על ידי רועי בעזרת פלטפורמה שעיצבה הגב' טלילה יחיאל והוא ניתן להפעלה מהפלאפון. המדובר למעשה במסלול תחנות מקוון כשבכל תחנה קטע מידע וחידה הקשורה לאחת מהתערוכות המתקיימת במוזיאון. לצד המשחק עיצב רועי גם אריזה לקלפי המשחק, לוגו של המשחק, דפי הנחיות, סדרת כרזות שיווק של תערוכות המוצגות במוזיאון ופאזל המחולק לקבוצות יהודיות וערביות המבקרות במוזיאון ומשתתפות במשחק המסלול "זהות".  

למצגת הפרויקט המלאה

"בלאקאאוט" - סיורי לילה במוזיאון

"בלאקאאוט" - סיורי לילה במוזיאון

פרויקט של התלמידים: מתן דניאל, צח אוחנה

מנחה: יוסי אסולין

מטרת הפרויקט: עיצוב כרזות פרסום, מפה ותוכנייה של סיורי לילה במוזיאון: סיורים החושפים בפני המבקרים את הסיפורים שלא מסופרים למי שמבקר במוזיאון באור יום- סיפורים על הצד האפל של המושבה ראשון לציון: התככים, המזימות, האנשים, ההרחקות והגירושים שהיו מנת חלקם של החלוצים מייסדי המושבה.

אמצעי הפרסום והשיווק נועדו להעביר למבקרים את האווירה והנופך המיוחד של הסיורים הליליים.

למצגת הפרויקט המלאה

תוצרי פרויקט "בלאקאאוט"

תיכון למדעים ואמנויות חדרה- עם מוזיאון "החאן" חדרה

תיכון למדעים ואמנויות חדרה- עם מוזיאון "החאן" חדרה

פרויקט של התלמידים: נויה מאור, תומר מרום, אדווה אליהו

מנחה: ויקי מאן

מטרת הפרויקט: עיצוב חדש ועדכני לחלל המוזיאון

בביקוריהם במוזיאון שמו לב התלמידים כי מבנה מוזיאון החאן הוא מבנה מיושן, העיצוב הפנימי שלו "כבד" ולוקה בחוסר אחידות ואף קיים בלבול של המבקרים במוזיאון בין מבנה החאן לבין בית הכנסת המצוי בחצרו. משכך החליטו ליצור חזון עיצובי חדש, עכשווי ומזמין למוזיאון. החזון העיצובי התייחס לחלל התערוכות הקבועות לחלל תערוכות משתנות ולחנות המזכרות.

בענין החנות ביקשו התלמידים לשנות את הקונספט שלה ולהציע בה בעיקר מוצרי ילדים ונוער בעיצוב חדשני (דוגמת יומנים, מחברות, צמידים אופנתיים וכדומה) ואפילו בובות וחולצות עם הדפסים משעשעים הקשורים לתערוכות שמוצגות במוזיאון. כן עיצבו מחדש את הלוגו של המוזיאון, את שלטי ההכוונה והמידע, ואף הגו אפליקציה חדשנית ומעוצבת הניתנת להורדה לסמרטפונים וכוללת דפי מידע על התצוגות השונות באמצעות סריקת ברקודים ותוך שימוש בטכניקה של "מציאות רבודה" (AR).

למצגת הפרויקט המלאה

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

נושאים מתוכנית הלימודים
נושאים מתוכנית הלימודים באומנויות העיצוב לחטיבה עליונה
בישול ישראל
עבודת הגמר של לורי עובדיה, אשר יצרה ספר מתכונים העוסק בקיבוץ גלויות, כאשר הדמויות מתוארות באמצעות מרכיבי המזון של המתכון. זאת במסגרת הנושא בישול ישראלי
חשיבה עיצובית במעבדת העיצוב
חשיבה עיצובית במעבדת העיצוב לחטיבה עליונה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.