דלג אל

תחביר ופועל לכיתה יב

תחביר ופועל לכיתה יב

קריאה בקול והבנה של משפטים או קטעי קריאה שכוללים את הנושאים הדקדוקיים והתחביריים שיילמדו בהקשר טקסטואלי הנדרשים בכיתה יב:

לידיעה אקטיבית:
פועל: ע"ו-ע"י (ألأجْوَف), ל"ו-ל"י (ألنّاقِص) – נטיית העבר והעתיד לידיעה אקטיבית (נטיית יתר הצורות לידיעה פסיבית).
תחביר: كَانَ وَأَخَوَاتُهَا – המיליות كان, لَيْسَ, أصْبَحَ (הפעלים صَارَ ו-بَقِيَ לידיעה פסיבית), לא לשלילה מוחלטת (لا النّافِيَة لِلْجِنْس), كَمْ + השם ביחיד.

לידיעה פסיבית:
תיאור מצב (حال), משפט מצב (جُمْلَة حَالِيّة), תיאור זמן (ظَرْف زَمَان), תיאור מקום (ظَرْف مَكَان), תיאור אופן (أَلْمَفْعُول الْمُطْلَق), מא ההתפעלות (مَا التَّعَجُّب).

לידיעה ברמה טקסטואלית בלבד (בהקשר טקסטואלי):
בעלי ההמזה (ألْمَهْمُوز), חמשת השמות (أَلأَسْمَاء الْخَمْسَة) – השמות أَب, أَخ, ذُو, תיאור סיבה ותכלית (أَلْمَفْعُول لَهُ-لأَجْلِهِ), תיאור ההבחנה (ألتَّمْيِيز), משפט תנאי (جُمْلَة شَرْطِيّة) בחיוב ובשלילה (إنْ, إذا, مَنْ), ביטול השפעת התנאי (فَ).

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

אוצר מילים לכיתה י
מאגרי המילים לכיתות ז-יב בגרסתם המעודכנת כפי שפורסמו לראשונה בתוכנית הלימודים של משרד החינוך
הבנת הנקרא לכיתה י
חומרי למידה והוראה העוסקים בהבנת הנקרא בערבית לתלמידי כיתות י' בבתי הספר העבריים
אוצר מילים לכיתה יב
מאגרי המילים לכיתות ז-יב בגרסתם המעודכנת כפי שפורסמו לראשונה בתוכנית הלימודים של משרד החינוך.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.