תחביר ופועל לכיתה יב

קריאה בקול והבנה של משפטים או קטעי קריאה שכוללים את הנושאים הדקדוקיים והתחביריים שיילמדו בהקשר טקסטואלי הנדרשים בכיתה יב:
לידיעה אקטיבית:
פועל: ע"ו-ע"י (ألأجْوَف), ל"ו-ל"י (ألنّاقِص) – נטיית העבר והעתיד לידיעה אקטיבית (נטיית יתר הצורות לידיעה פסיבית).
תחביר: كَانَ وَأَخَوَاتُهَا – המיליות كان, لَيْسَ, أصْبَحَ (הפעלים صَارَ ו-بَقِيَ לידיעה פסיבית), לא לשלילה מוחלטת (لا النّافِيَة لِلْجِنْس), كَمْ + השם ביחיד.
לידיעה פסיבית:
תיאור מצב (حال), משפט מצב (جُمْلَة حَالِيّة), תיאור זמן (ظَرْف زَمَان), תיאור מקום (ظَرْف مَكَان), תיאור אופן (أَلْمَفْعُول الْمُطْلَق), מא ההתפעלות (مَا التَّعَجُّب).
לידיעה ברמה טקסטואלית בלבד (בהקשר טקסטואלי):
בעלי ההמזה (ألْمَهْمُوز), חמשת השמות (أَلأَسْمَاء الْخَمْسَة) – השמות أَب, أَخ, ذُو, תיאור סיבה ותכלית (أَلْمَفْعُول لَهُ-لأَجْلِهِ), תיאור ההבחנה (ألتَّمْيِيز), משפט תנאי (جُمْلَة شَرْطِيّة) בחיוב ובשלילה (إنْ, إذا, مَنْ), ביטול השפעת התנאי (فَ).
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}