רמה א' תילמד בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים. (כיתות ג'-ט') התלמידים ייחשפו לשפה בגישת המודעות הלשונית (language awareness approach)* . גישה זו מהווה מפתח לפתיחות ולחשיבה חיובית כלפי שפות ותרבויות שונות. ככל שתלמידים ייחשפו לשפות ולתרבויות שונות, כך הם יפתחו מודעות תרבותית רחבה יותר אשר בעקבותיה יגלו סובלנות גדולה יותר לקבלת השונה. כל זאת יקל עליהם כאזרחים בחברה פלורליסטית רב-תרבותית ויבטיח להם עתיד קל ובהיר יותר בכפר הגלובלי הקטן של מחר.
ניתן לומר כי בלימוד מודעות לשונית קיימות שתי מטרות מרכזיות: פיתוח מודעות בקרב תלמידים למבנים לשוניים בשפה השנייה/זרה, ופיתוח מודעות לרב-תרבותיות ורב-לשוניות בקרב תלמידים.
* הרעיון של "מודעות לשונית" צמח בבריטניה בהקשר לשפה האנגלית כשפה ראשונה. על פיJames (1999(, מודעות לשונית מורכבת משילוב של ידע שפה הן באופן כללי והן באופן ספציפי, שליטה בידע על השפה (meta-language) והמרת האינטואיציות לתובנות ובהמשך למטה-קוגניציה. על פי הארגון למודעות לשונית, המשמעות היא "ידע מפורש על שפה, תפיסה ורגישות מודעת בלמידת שפה, לימוד שפה ושימוש בשפה"(Association of Language Awareness).
המטרות האופרטיביות בתחומים הבאים: