דלג אל

הצהרת נגישות

הסדנה הסביבתית

הסדנה הסביבתית

הסדנה הסביבתית היא עבודת שדה כיתתית, שבמסגרתה התלמידים מתוודעים אל מאפיינים של שלוש סביבות שונות.

הפעילות בסביבה במסגרת הסדנה מלווה את הלימוד העיוני, ובמהלכה יתוודעו התלמידים אל מאפיינים של שלוש סביבות שונות מתוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ויישום הידע התאורטי שנלמד בכיתה. את ההיכרות עם הסביבה תלווה פעילות סביבתית שתיעשה בזמן הסיור או בהמשך השנה. הסדנה תהיה במסגרת כיתתית או קבוצתית.

הסדנה מבוססת על פעילויות חוץ-כיתתיות בסביבה, אך יש להקדים לה הכנות בכיתה:

המורה יקבע (אפשר עם התלמידים) את הסביבות למחקר; יקיים סיור להכרת הסביבות ומאפייניהן; יבחר מקורות מידע שאליהם יַפנה את התלמידים לקבלת רקע על הסביבות; יקבע לוח זמנים לסיורים בסביבות; יבצע את התיאומים הדרושים לקראת הסיורים. התוכנית לסדנה הסביבתית תוגש לאישור הפיקוח כמפורט להלן.

בסיום הסיור ייעשה סיכום בכיתה. התלמידים יכינו דו"ח על פי הנחיות המורה ויעשו פעילות סביבתית הנגזרת מנושא הסיור. הדו"חות ירוכזו בתלקיט.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

הנחיות מִנהליות לסדנה הסביבתית

הנחיות מִנהליות לסדנה הסביבתית

כדי שהפיקוח יאשר את הסדנה על המורה לעשות את הפעולות האלה:
המורה יתכנן את הסדנה הסביבתית וימלא טופס בקשה לאישור הסדנה. רכז המקצוע ישלח את הטופס לפיקוח לפי ההנחיות המצוינות בגוף הטופס. בבתי ספר שבהם כמה קבוצות לימוד עושות את הסדנה, יש להכין טופס לכל קבוצה וקבוצה. הרכז ישלח את כל הטפסים במרוכז.

הטפסים צריכים להגיע לפיקוח לא יאוחר מסוף חודש נובמבר של שנת הלימודים ולפני תחילת הסדנאות. אין להתחיל סדנאות בלא אישור.

אם הסדנה מאושרת, ישלח הפיקוח לרכז המקצוע אישור חתום בדואר אלקטרוני. על הרכז להדפיס את האישור ולצרפו לטופס חישוב מרכיבי הערכה פנימית לסדנאות ולאקוטופ שבו מדווחים את ציוני הסדנה. בלי טופס מאושר בידי המפמ"ר לא יתקבלו ציונים במרכז הקליטה.

על בית הספר לשמור את תלקיטי הסדנה הסביבתית לביקורת של הפיקוח. בכל שנה תיעשה בדיקה מדגמית בכמה בתי ספר.

חזרה לראש הדף

סיורים וירטואליים במדעי הסביבה

מורים שלא יספיקו לצאת ולהכיר שלוש סביבות – שבהן בולטת מעורבותו של האדם וללמוד על סביבות אלו – מוזמנים לבחור את אחד מהסיורים הווירטואליים שהכנו במיוחד בשבילכם. כך יוכלו התלמידים לסייר מהבית ולעשות את המטלות על פי ההנחיות בכל סיור.

תלמידים שלא יוכלו לסייר בשטח יוכלו להשלים ולבחור שניים מהסיורים הווירטואליים.

להזכירכם, העבודה בסיורים הווירטואליים אישית.

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פסולת כמשאב
פסולת כמשאב, אחת מתוצאות הלוואי של צריכה עודפת היא כמויות הולכות וגדלות של פסולת מוצקה.
רעש וקרינה
חומרי הוראה העוסקים במאפייני קול ובמאפייני קרינה ובהשפעתם הנפשית והפיזיולוגית על האדם.
תכנון וניהול סביבתי
חומרי הוראה לפרק התמחות והעמקה בנושא תכנון וניהול סביבתי במדעי הסביבה, שבו דילמות של פיתוח לרווחת האדם מול שימור ערכי הטבע
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.