חפש ב:

חינוך לחשיבה

חזרה

עובדים זרים - טיפוח חשיבה בקורתית

עובדים זרים - טיפוח חשיבה בקורתית

ביחידה זו התלמידים יחקרו את  ההשפעה של תופעת הגלובליזציה על התופעה של הגירת עבודה ממדינות פחות מפותחות למדינות מפותחות.
נבקש לטפח בקרב התלמידים חשיבה ביקורתית. לשם כך נציג את הנושא מנקודות מבט שונות: של העובדים, של מדינות המוצא כלפי אזרחיהן היוצאים לעבודה בחו"ל, של מדינות היעד שמגיעים אליהן מהגרי עבודה ונביא גם את נקודת המבט של גישת זכויות האדם.

> ליחידת הלימוד

האזורים דלילי האוכלוסין בעולם – השוואה

האזורים דלילי האוכלוסין בעולם – השוואה

ביחידה זו תיערך השוואה בין 4 הסוגים העיקריים של אזורים בעולם שהם דלילי אוכלוסין.
בני האדם אינם מתפרסים על פני כדור הארץ בצורה אחידה. יש אזורים שהם צפופי אוכלוסין, יש אזורים שהם דלילי אוכלוסין ויש אזורים שהם ריקים מאדם.
האזורים דלילי האוכלוסין בעולם הם: אזורי המדבריות החמים והקרים, אזורי הקטבים, אזורי יערות הגשם הטרופיים, והאזורים ההרריים.

> ליחידת הלימוד

הגלובליזציה מנקודות מבט שונות - תבנית כמארגן מידע לטקסט

הגלובליזציה מנקודות מבט שונות - תבנית כמארגן מידע לטקסט

הגלובליזציה היא אוסף של תהליכים מורכבים, רבי עוצמה וחובקי עולם המתרחשים כיום בעולם. יש בהם יתרונות ותרומה גדולה לאוכלוסיית העולם ומצד שני הם יוצרים קשיים עצומים. יש המצדדים בהם, ויש המתנגדים להם, בכל תהליך כזה יש מספר בעלי עניין, אך גם אלה וגם אלה אינם שולטים בתהליכים אלה, וכנראה שאי אפשר לעצור אותם.

> ליחידת לימוד

משפחה קטנה היא משפחה מאושרת - האמנם? בניית טיעון

משפחה קטנה היא משפחה מאושרת - האמנם?  בניית טיעון

יחידה העוסקת בקשר שבין קצב גידול האוכלוסייה לבין רמת הפיתוח של מדינות העולם. זהו קשר מורכב - מצד אחד - רוב המדינות שגידול אוכלוסייתן מהיר סובלות מרמת פיתוח נמוכה; מצד שני - מדינות שגידול אוכלוסייתן איטי סובלות מבעיות אחרות וביניהן מחסור בעובדים, כניסה המונית של עובדים זרים, ובעיות של הזדקנות האוכלוסייה; וכן, במדינות רבות בעולם הקשר הפוך - גידול מהיר ורמת פיתוח גבוהה, או גידול איטי ורמת פיתוח נמוכה.

> ליחידת הלימוד

חקלאות בישראל - בניית טיעון

חקלאות בישראל - בניית טיעון

יחידה העוסקת בדילמה של קיום ענף החקלאות בישראל. כתבה: ציפי גרינברג 
בצד אחד של הדילמה מצויה הטענה שיש לצמצם את ענף החקלאות. הסיבה העיקרית לכך היא שענף החקלאות הוא הצרכן הגדול ביותר של מים בישראל, והרי אנו חיים במדינה הסובלת ממחסור חמוּר במים.
בצד שני של הדילמה מצויה הטענה שיש להמשיך ולקיים את ענף החקלאות בישראל. נקודת המוצא לטענה זאת היא: לענף החקלאות יש חשיבות רבה - כלכלית, ערכית וביטחונית. 

> ליחידת הלימוד

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.