אנו מוצאים חשיבות רבה בקידום מעטפת חברתית-ערכית ליום הלימודים באמצעות פתיחה וסגירת יום בשיח ובפעילות חברתית ערכית.
מעטפת זו תכלול יחידות זמן קבועות בבית הספר, בפתיחת יום ובסגירתו, שיוקדשו לטיפוח מיומנויות רגשיות-חברתיות (SEL), לשיתוף אישי וקבוצתי ולשיח ערכי.
השיח החברתי – ערכי בפתיחת יום הלימודים מהווה מרחב למנעד הרגשות שעִימם מגיעים הילדות והילדים מבתיהם, מחזק את תחושת השייכות ומקדם את הקשרים בינם לבין עצמם ובינם לבין הצוות החינוכי. בסיומו של יום הלימודים חשוב לסגור את היום בצורה רפלקטיבית שתתמקד בהמשגת החוויות האישיות והבין־אישיות תוך אימון בהתבוננות פנימית על היום שעבר.
פתיחה וסגירת יום הלימודים בהיבטים רגשיים וחברתיים תהיינה מושרשות כחלק מהתרבות הבית-ספרית.
בית הספר יקצה מסגרות זמן קבועות לטיפוח ההיבטים הרגשיים-חברתיים-ערכיים בפתיחת יום הלימודים ולקראת סיומו.
במסגרת זו התלמידים והתלמידות יתנסו במגוון פרקטיקות לשיח ולהתנסות בדגש על שיתוף ברגשות, בחוויות ובתובנות.