
התבוננות וחשיבה מכוונות ומעמיקות בהתנסות תוך כוונה לעמוד על משמעותה ועל האופן שבו אפשר להסבירה, להסיק מסקנות על ההשפעות של כל אלה על האדם, על סביבתו ועל ביצועיו בעתיד
(מבוסס על הייט 1967; mith. & Hatton,1995).
המעורבות החברתית תורמת לגיבוש זהות הלומד ומסייעת לו להיות מודע לנטיותיו, ליכולותיו, לערכיו, לעמדותיו ובה בעת להיות קשוב לאחר, ערני לסובב, אכפתי, מסוגל לפעול באופן עצמאי ובשיתוף פעולה עם אחרים מתוך תחושת שייכות ואחריות.
חשוב ללוות את הלומדים הממלאים תפקיד באופן קבוע, לנהל עמם דיאלוג מכבד ולעבד עמם את ההצלחות ואת הקשיים שחוו במהלך מילוי התפקיד תוך חיזוק ערכים, כגון נתינה, אחריות ומכוונות להעצמת תחושת המסוגלות. ההתנסות במעורבות חברתית, המלווה בשיח מתמשך על אודות כוחותיו ויכולותיו של הלומד להתנהל בעולם, מעצימה את תחושת הערך והמסוגלות העצמית שלו (מתוך: "אבני הדרך בלמידה משמעותית", חוזר מנכ"ל, אוגוסט 2014).
ביצוע רפלקציה בליווי מורה או באופן עצמאי מאפשר ללומד להתנסות בפיתוח התפקודים:
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.