דלג אל

ערך הנתינה כיתה ג

 ערך הנתינה כיתה ג

נתינה היא מערכי היסוד בחברה המכירה בתרומתן של הסולידריות והערבות ההדדית ללכידות חבריה ולביסוס יסודותיה.
חֶברה ערכית הדוגלת בנתינה לזולת ולסביבה מעודדת את חבריה לגלות אכפתיות וערנות לסובב, להושיט יד לאחר ולפעול למימוש צרכיו ולקידום רווחתו.
בטיפוח ערך הנתינה חשוב להתמקד בהיבטים החברתיים–ערכיים ובביטויי ההתנהגות האלה:

  • מוען, נמען בנתינה: פרט המעניק לפרט, פרט לקבוצה, פרט לסביבה, קבוצה לפרט, קבוצה לקבוצה, קבוצה לסביבה.
  • סוגי נתינה: נתינה מוחשית, מופשטת, מילולית ובלתי מילולית הנעשות ישירות או בעקיפין.
  • שיקולי הדעת בנתינה: נתינה מושכלת המתחשבת בצרכים, ברגשות, ביכולות, במגבלות, באילוצים של המוענים והנמענים.
  • השפעות הנתינה: נתינה המשפיעה על המוענים, על הנמענים ועל הסביבה הפיזית והאנושית בהיבטים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ערך הנתינה בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

ערך הנתינה בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

נותנים ומשפיעים על היחיד והקבוצה

יחידת ההוראה למידה "נותנים ומשפיעים על היחיד והקבוצה" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך הנתינה.
זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
בכיתה ג' מתרחבים הקשרים החברתיים, והילדים תופסים את הכיתה קבוצה חברתית.
ההתפתחות הרגשית המאפיינת תקופה זו מאפשרת לילדים להשתחרר מראיית "האני במרכז" ולגלות רגישות ואמפתיה כלפי חבריהם.
הם מסוגלים לזהות את הצרכים של חבריהם ומוכנים לפעול לרווחתם.
העיסוק בנושא באמצעות יחידה זו מאפשר להם:
- לזהות הזדמנויות לנתינה העונה על צורכי ילדי הכיתה.
- לבחון את השפעותיה של הנתינה על האווירה בכיתה ועל מערכות היחסים.
ההתנסויות ביחידה זו תורמות להרחבת ביטויי הנתינה בכיתה באמצעות פעולות יום-יומיות בד בבד עם חיזוק תחושת המסוגלות והמחויבות.

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

قيمة الاختلاف للصفّ الأوّل
إنّ قيمة الاختلاف من أهمّ القيم التي يجب أن يذوّتها التلميذ ويدركها، وعليه أن يتعرّف على جميع الإبعاد المتعلّقة بهذه القيمة. فالاختلاف يتواجد في كلّ مكان؛ في...
ערך ביטחון ובטיחות כיתה ה
לפי מאסלו, האדם פועל משאיפתו לספק צרכים קיומיים הנחוצים לו לשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית. בפירמידת הצרכים, הצורך הבסיסי הוא הצורך בביטחון פיזי, האדם פועל ...
قيمة المسؤوليّة الصفوف الرابعة
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.