דלג אל

ערך הנתינה כיתה ד

ערך הנתינה כיתה ד

נתינה היא מערכי היסוד בחברה המכירה בתרומתן של הסולידריות והערבות ההדדית ללכידות חבריה ולביסוס יסודותיה.
חֶברה ערכית הדוגלת בנתינה לזולת ולסביבה מעודדת את חבריה לגלות אכפתיות וערנות לסובב, להושיט יד לאחר ולפעול למימוש צרכיו ולקידום רווחתו.
בטיפוח ערך הנתינה חשוב להתמקד בהיבטים החברתיים–ערכיים ובביטויי ההתנהגות האלה:

  • מוען, נמען בנתינה: פרט המעניק לפרט, פרט לקבוצה, פרט לסביבה, קבוצה לפרט, קבוצה לקבוצה, קבוצה לסביבה.
  • סוגי נתינה: נתינה מוחשית, מופשטת, מילולית ובלתי מילולית הנעשות ישירות או בעקיפין.
  • שיקולי הדעת בנתינה: נתינה מושכלת המתחשבת בצרכים, ברגשות, ביכולות, במגבלות, באילוצים של המוענים והנמענים.
  • השפעות הנתינה: נתינה המשפיעה על המוענים, על הנמענים ועל הסביבה הפיזית והאנושית בהיבטים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ערך הנתינה בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

ערך הנתינה בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

נותנים ומתחשבים ביכולות ובצרכים

יחידת ההוראה למידה "נותנים ומתחשבים ביכולות ובצרכים" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך הנתינה.
זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
החינוך לנתינה מתמקד בטיפוח אכפתיות ורגישות לצורכי האחרים.
נתינה משמעותית מאפשרת ליחיד לתרום לאחרים מיכולותיו ומכישרונותיו בד בבד עם הבנת המגבלות והוויתורים הנלווים לנתינה.
ההתפתחותית הקוגניטיבית, בשלב זה (כיתה ד), מסייעת לתלמידים להפעיל שיקול דעת בתהליך הנתינה.
לכן, חשוב לשוחח עימם על הצורך לזהות מה בכוחם לתת, לבחון כמה חלופות לנתינה ולקבל החלטה מושכלת.
יחידה זו עוסקת בשיקולים הנלווים לנתינה בדגש על התחשבות:
- בצרכים של המקבל
- ביכולות ובמגבלות של הנותן
השיח הערכי וההתנסויות שמזמנת יחידה זו מעודדים נתינה מושכלת אגב זיהוי צורכי המקבל והבנת היכולות והמגבלות של הנותן.

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

قيمة الاحترام للصفّ الخامس
الاحترامُ هو قيمةٌ أساسيةٌ عالميةٌ، ويُختبَر ويُقاس كلَّ يومٍ من خلالِ كيفيةِ معاملةِ الناسِ لبعضِهم البعضِ. احترامُ الآخرينَ يعني إضفاءَ الأهميةِ على كلِّ ش...
ערך שיתוף והשתתפות כיתה ו
השיתוף וההשתתפות הפעילה של כל חברי הקבוצה באים לידי ביטוי בנטילת תפקיד, בלקיחת חלק בפעילויות שונות ובשיתוף במסרים אישיים
מפתח הלב בחמ"ד
החינוך החברתי ערכי בחמ"ד מושתת על שלוש אבנים גדולות: הציר הארגוני, הציר הערכי – מפתח הלב מתוך אמונה, וציר המעורבות החברתית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.