דלג אל

הצהרת נגישות

ערך אחדות ושונות כיתה ה

ערך אחדות ושונות כיתה ה

החברה שבה אנו חיים היא חברה הטרוגנית המורכבת מיחידים ומקבוצות השונים אלה מאלה בצורכיהם, באמונותיהם, בהשקפת עולמם, בתרבותם ובזהות הקבוצה שאליה הם משתייכים.
יחידים וקבוצות אלה המרכיבים את החברה נדרשים לחבור זה לזה ולפעול יחד תוך כדי גיוס הכוחות לצורך השגת מטרותיהם המשותפות.

ואולם חברה הטרוגנית ורבת גוונים תתקשה לתפקד ביעילות ללא טיפוחה של אחדות הלבבות הנשענת על מתן לגיטימציה לייחודיות האחר.
יש לזכור כי בטיפוחה של האחדות אין הכוונה ליצירת אחידות, אלא להתחברות יחד, לשיתוף פעולה וליצירת הסכמות ביחס למטרות המשותפות וביחס לדרכים להשגתן.

חברה הטרוגנית המאמינה ב"אחדות מתוך השוני" תחתור לביסוס האחדות תוך כדי הכרה בשוני שבין חבריה, ובד בבד תפעל לאיתור המשותף והמחבר בין השונים.

מתן לגיטימציה לקיומם של צרכים, דעות, אמונות, שאיפות, כישורים ומנהגים שונים לצד שמירה על המאחד בין הגוונים השונים עשויים לעודד את הפרט להפנות את משאביו הייחודיים לטובת סביבתו על בסיס המכנה המשותף ביניהם.

 

         

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

המהלכים המוצעים לדיון ולפעילות בכיתה ה בזיקה ל"אחדות ושונות"

מעגל החיים הכיתתי – הכיתה כקבוצה חברתית

מעגל החיים הלאומי – נקודות ציון בלוח השנה: פסח

מעגל החיים הקהילתי

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ערך ניהול קונפליקטים כיתה ד
קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי צרכים, אינטרסים, רגשות, דעות, אמונות או בין ערכים שאינם מתיישבים אלו עם אלו. דרכים אפשריות לניהול הקונפליקטים בדרך מקדמת ...
ערך ניהול קונפליקטים כיתה ה
קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי צרכים, אינטרסים, רגשות, דעות, אמונות או בין ערכים שאינם מתיישבים אלו עם אלו. דרכים אפשריות לניהול הקונפליקטים בדרך מקדמת ...
ערך שיתוף והשתתפות כיתה ג
השיתוף וההשתתפות הפעילה של כל חברי הקבוצה באים לידי ביטוי בנטילת תפקיד, בלקיחת חלק בפעילויות שונות ובשיתוף במסרים אישיים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.