דלג אל

ערך הנתינה כיתה ה

ערך הנתינה כיתה ה

נתינה היא מערכי היסוד בחברה המכירה בתרומתן של הסולידריות והערבות ההדדית ללכידות חבריה ולביסוס יסודותיה.
חֶברה ערכית הדוגלת בנתינה לזולת ולסביבה מעודדת את חבריה לגלות אכפתיות וערנות לסובב, להושיט יד לאחר ולפעול למימוש צרכיו ולקידום רווחתו.
בטיפוח ערך הנתינה חשוב להתמקד בהיבטים החברתיים–ערכיים ובביטויי ההתנהגות האלה:

  • מוען, נמען בנתינה: פרט המעניק לפרט, פרט לקבוצה, פרט לסביבה, קבוצה לפרט, קבוצה לקבוצה, קבוצה לסביבה.
  • סוגי נתינה: נתינה מוחשית, מופשטת, מילולית ובלתי מילולית הנעשות ישירות או בעקיפין.
  • שיקולי הדעת בנתינה: נתינה מושכלת המתחשבת בצרכים, ברגשות, ביכולות, במגבלות, באילוצים של המוענים והנמענים.
  • השפעות הנתינה: נתינה המשפיעה על המוענים, על הנמענים ועל הסביבה הפיזית והאנושית בהיבטים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ערך הנתינה בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

ערך הנתינה בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

נותנים ומשפיעים על הקהילה

יחידת ההוראה למידה "נותנים ומשפיעים על הקהילה" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך הנתינה.
זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
החינוך לנתינה בגיל ההתבגרות מכוון לטיפוח בוגר המעורב בקהילה שבה הוא חי.
זו תקופה של גיבוש זהות שבמהלכה עשוי המתבגר לגבש זהות אלטרואיסטית המאופיינת באמפתיה, בנטייה לעזור לזולת וברצון להיטיב עימו בלא תמורה.
ההתנסות בעשיית טוב כלפי הזולת מאפשרת למתבגר לחוות תחושות חיוביות כלפי סביבתו בד בבד עם חיזוק תחושת העצמאות והביטחון העצמי.
ההתפתחותית הקוגניטיבית בגיל זה מאפשרת למתבגר לנקוט נתינה מושכלת העונה בדרך ממוקדת ויעילה על צורכי הקהילה.
חשוב לאפשר לתלמידים לזהות למי בקהילה יוכלו לתרום ולאפשר להם לבחון את השפעות הנתינה עליהם ועל סביבתם.
השיח הערכי בנושא זה עשוי לתרום להרחבת ביטויי הנתינה לקהילה אגב גילוי אכפתיות, חמלה וערבות הדדית.

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

قيمة المسؤوليّة للصفّ الأوّل
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
ערך ניהול קונפליקטים כיתה ד
קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי צרכים, אינטרסים, רגשות, דעות, אמונות או בין ערכים שאינם מתיישבים אלו עם אלו. דרכים אפשריות לניהול הקונפליקטים בדרך מקדמת ...
ערך אחדות ושונות כיתה ו
החברה שבה אנו חיים היא חברה הטרוגנית, המורכבת מיחידים ומקבוצות השונים אלה מאלה בצורכיהם, באמונותיהם, בהשקפת עולמם, בתרבותם ובזהות הקבוצה שאליה הם משתייכים. י...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.