דלג אל

הצהרת נגישות

ערך האחריות כיתה ד

ערך האחריות כיתה ד

דן ענבר מונה תפיסות שונות לגבי המונח "אחריות": יכולתו וכושרו של האדם לראות את ההיבטים ואת הצדדים השונים בקבלת החלטות ובביצוען, הרגשת מחויבות לנקיטת פעולה, האדם מכיר בקשר שבין החלטותיו ומעשיו לבין תוצאותיהם, מוכנוּת האדם לשאת בתוצאות של מעשיו, הרגשת מחויבות לגבי התוצאה ועוד.
בהתבסס על תפיסות אלה ועל גישות נוספות אפשר לזהות את מרכיבי האחריות האישית: אכפתיות ועשייה.
האחריות האישית נוצרת מצירופם של שני מרכיבים אלה הנעים על פני רצפים שונים:
מקבל אחריות – אדם המגלה אכפתיות גבוהה ועשייה גבוהה.
מוטלת עליו אחריות – אדם המגלה אכפתיות נמוכה ועשייה גבוהה.
נמנע מאחריות – אדם המגלה אכפתיות ועשייה נמוכות.
מרגיש אחריות – אדם המגלה אכפתיות גבוהה ועשייה נמוכה.
חשוב לזכור כי "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", כלומר, עשייה עשויה לעורר אכפתיות ולהביא את האדם ממצב של "מוטלת עליו אחריות" ל"מקבל אחריות". לכן חשוב לעודד את ההתנסות בערך האחריות בתחומים מגוונים ובסביבות שונות.
לחלופין, הגברת האכפתיות עשויה לעורר עשייה, לכן ככל שהחברה תעורר את האדם לגלות אכפתיות כלפי עצמו, כלפי הזולת וכלפי הסביבה, כך יגדלו מידת העשייה שלו ותרומתו לעצמו, לפרט, לקבוצה, לחברה ולסביבה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ערך האחריות בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

מגלים אחריות ומטפחים את מרחבי בית הספר.

יחידת ההוראה למידה "מגלים אחריות ומטפחים את מרחבי בית הספר" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך האחריות.
עברית 

זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
החינוך לקבלת אחריות על הניקיון והסדר במרחבי בית הספר עוסק בטיפוח אכפתיות כלפי סביבת החיים המשותפת ובמחויבות לנקיטת פעולות לרווחת באי בית הספר.

היחידה עוסקת בנושא "מגלים אחריות ומטפחים את מרחבי בית הספר" ומיועדת לכיתה ד'.
ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית המאפיינת שלב זה מסייעת לתלמידים:
- לגלות אכפתיות כלפי סוגיות סביבתיות מקומיות וגלובליות
- להכיר ביכולתם להשפיע על סביבתם ולתרגם זאת לעשייה
- לשתף פעולה בביצוע יוזמות לשיפור מראה בית הספר, ניקיונו וטיפוחו
חשוב לאפשר לתלמידים לבחון דרכים שונות לקידום איכות הסביבה בכיתה ובבית הספר וליזום פעולות לשם כך.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ערך ניהול קונפליקטים כיתה ד
קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי צרכים, אינטרסים, רגשות, דעות, אמונות או בין ערכים שאינם מתיישבים אלו עם אלו. דרכים אפשריות לניהול הקונפליקטים בדרך מקדמת ...
قيمة المسؤوليّة الصفوف الرابعة
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
قيمة المسؤوليّة الصفوف الثانية
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.