ערך ביטחון ובטיחות כיתה א

מאסלו טען כי התנהגותו של האדם משחר ילדותו מוּנעת משאיפתו לספק צרכים קיומיים הנחוצים לו לשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית.
צרכים אלה הוגדרו ב"פירמידת הצרכים" שבבסיסה נמצאים צרכים יסודיים הקשורים לקיומו הפיזי של האדם. ככל שמתקדמים לשלבים עליונים יותר בפירמידה הופכים הצרכים לרוחניים.
צורכי הביטחון הפיזי הממוקמים ברמה השנייה של הפירמידה מתייחסים, בין השאר, לצורך של האדם לחיות ולפעול בסביבה בטוחה ובטיחותית, חופשי מאיומים בפגיעה.
האדם השואף לספק את צורכי הביטחון הפיזי פועל לאיתור סביבות בטיחותיות שיעניקו לו תחושת ביטחון ומוגנות ומְאמץ התנהגויות שיבטיחו את שלמות גופו ובריאותו הפיזית.
לאחר שניתן מענה לצרכים אלה, האדם מתפנה לסיפוק צרכיו החברתיים והרוחניים התופסים מקום גבוה יותר בפירמידה דוגמת הצורך להיות חלק מקבוצה, אהוב, מקובל, שייך, מוערך, מכובד והצורך לממש את הפוטנציאל הגלום בו.
בכוחה של החברה לספק לאדם קבוצת השתייכות שבמסגרתה יימצא המענה לצרכיו החברתיים והרגשיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}