דלג אל

עבודת צוות כיתה ב

עבודת צוות כיתה ב

צוות הוא קבוצה של אנשים הפועלת בשיתוף פעולה ובתלות הדדית, לשם השגת מטרה או השלמת משימה.
בהתבסס על הגדרות, על תיאוריות ועל מודלים שונים, המתייחסים לצוות ולמשימותיו, אפשר לאפיין את עבודת הצוות לפי המרכיבים הבאים:

  1. מטרה – חברי הצוות פועלים להשגת מטרה משותפת.
  2. תלות הדדית – חברי הצוות תלויים זה בזה וזקוקים לניסיונו, לכישרונו ולתרומתו הייחודית של כל חבר, על מנת להשיג את המטרה המשותפת.
  3. מחויבות – חברי הצוות מגלים מחויבות להשגת המטרה המשותפת ומכירים בכך שהדרך היעילה ביותר להשגת המטרה היא לעבוד ביחד.
  4. מנגנונים ותהליכים מובנים – בצוות קיימת חלוקת תפקידים מוגדרת וידועה, קיימים תהליכים מובנים, כללים ונהלים היוצרים תיאום בין כלל הפעולות של חברי הצוות.
  5. הכרה – לצוות יש הכרה חיצונית בייחודו. הכרה זו מספקת לחברי הצוות תחושת שייכות וגאווה ומעניקה משמעות לעבודתו.

עבודת הצוות אינה מתרחשת מעצמה, אלא היא דורשת טיפוח מכוון של המיומנויות האישיות והקבוצתיות המאפשרות עבודת צוות יעילה תוך התמקדות במישור המשימה ובמישור היחסים.

מישור המשימה מתייחס לתהליכים הקשורים להשגת מטרות הצוות: דרכים לביצוע המשימה, חלוקת התפקידים, קביעת נהלים ולוח זמנים וקבלת ההחלטות. מישור היחסים מתייחס למרכיב האנושי ולמערכות היחסים בין חברי הצוות: רגשותיהם, ציפיותיהם, התלות ההדדית ביניהם, לכידותם, דפוסי האינטראקציה שהם מקיימים והקשיים שיש להם בהתקשרותם זה לזה לצורך ביצוע המשימה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

המהלכים המוצעים לדיון ולפעילות בכיתה ב בזיקה ל"עבודת צוות"

מעגל קשרי פרט-קבוצה – עבודת צוות

מעגל החיים הכיתתי – הכיתה כקבוצה חברתית

מעגל החיים הקהילתי

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

قيمة المسؤوليّة الصفوف الخامسة
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
ערך הכבוד כיתה ד
כבוד הוא ערך יסוד אוניברסלי, והוא נבחן ונמדד בכל יום ביחסם של בני האדם לזולתם. להתייחס לזולת בכבוד משמעו לתת חשיבות לכל אדם באשר הוא ולהכיר בערכו מעצם היותו ...
ערך ביטחון ובטיחות כיתה ג
לפי מאסלו, האדם פועל משאיפתו לספק צרכים קיומיים הנחוצים לו לשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית. בפירמידת הצרכים, הצורך הבסיסי הוא הצורך בביטחון פיזי, האדם פועל ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.