דלג אל

שבוע התפוצות בשעת חינוך

"אתם חלק חלק מהסיפור"

מאז ומתמיד התקיימה מערכת יחסים מיוחדת בין מדינת ישראל ובין יהדות התפוצות. כמחצית מן העם היהודי מתגורר בישראל, וכמחצית חי בקהילות יהודיות שונות בתפוצות. שבוע התפוצות הוא חלק ממהלך גדול המבקש לחבר בין שני החצאים. אנו מזמינים אתכם להוביל את התלמידים למסע העמיות ולעבור בין התחנות השונות של ערכה זו.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

כל העולם כולו

כל העולם כולו

מערכי שיעור

  • כל העולם כולו
    שבוע התפוצות של שנת תשפ""ד מתקיים בעת שבארץ ישראל מתנהלת מלחמה ובעת שיהודים בארץ ובעולם כולו מתמודדים עם מלחמת הסברה ועם גל אנטישמיות גואה. ערכה זו נועדה לתת למחנכים/ות כלים, מידע ודרכים שונות להוביל באמצעותם נושא חשוב זה.
    לערכת הפעילוית | קובץ נגיש
  • אחים רחוקים ומדינת ישראל
    מהי מערכת היחסים הרצויה בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות? ומה חשיבותו הקשר בין מדינת ישראל ובין יהדות התפוצות?
  • העם היהודי - מה הסיפור שלך?
    בשיעור זה נכיר זוויות שונות לסיפור של העם היהודי. נבחן ונברר האם יש מאפיינים משותפים ונחשוב יחד על המשך "הסיפור היהודי"
  • מתחברים לתפוצות - ערכת קלפים
    בפעילות זו, נבחן את הקשר בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ונעמוד על חשיבותו למדינת ישראל וליהדות התפוצות.
    ממלכתי | חמ"ד
  • משחקים תפוצות
    פעילות זו מכוונת להדגים את גישות המשתתפים להשתייכות לקהילה היהודית הרחבה. האם זוהי חווייה חיובית או שלילית עבורם? האם זהו חלק בעל חשיבות או חסר חשיבות מהזהות שלהם?
  • כל ישראל ערבים זה לזה
    בפעילות זו נעסוק בערך הערבות הדדית במסורת התרבותית של עם ישראל, המשתקפת באמרה "ישראל ערבים זה בזה"
  • שייכות - אני שייך לעם היהודי, אני שייך למשפחה היהודית
    הפעילות עוסקת בהדרת "אני" כחלק מהחברה הישראלית, העפ היהודי ובודקת את המכנה המנשותף עם צעירי יהדות התפוצות
  • אחים מעבר לים
    יחידה זו כוללת מקבץ שיעורים בנושא יהודי התפוצות, השעורים נועדו לערוך לתלמידים היכרות עם קהילות יהודיות שונות בתפוצות. להעמיק בהכרת מרכיבי הזהות העיקריים של נוער יהודי בתפוצות ובמשמעותה של הקהילה והמוסדות הקהילתיים עבור נוער יהודי בתפוצות.
  • חותמים חוזה
    בפעילות נעמוד על הציפיות של יהודי התפוצות ממדינת ישראל ועל ציפיות מדינת ישראל מיהודי התפוצות ונדון באתגרים החדשים שבמערכת הצרכים שבין יהודי התפוצות למדינת ישראל.
  • אנטישמיות- – מה לי ולזה?
    מטרות הפעילות להקנות ידע בנושא הגדרת המונח אנטישמיות, לימוד הערך של "ערבות הדדית" בהקשר של אנטישמיותה והבנת החשיבות של חיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות
  • ישנו עם אחד
    הפעילות עוסקת בחיבור והקשר של עם ישראל ויהדות התפוצות.
  • שבוע התפוצות - משימה
    בפעילות זו יציעו התלמידים תוכנית פעולה לחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות, אותה יממשו לאורך שנת הלימודים.
חזרה לראש הדף

יהדות ארצות הברית

יהדות ארצות הברית

הקהילה היהודית בארה"ב היא בעלת הריכוז הגדול ביותר של יהודים בעולם לאחר מדינת ישראל. כיהודים בשאר המדינות, בארה"ב מגוון גדול של קהילות יהודיות בעלות אופי מיוחד וקשרים ענפים למדינת ישראל ולקהילות יהודיות ברחבי העולם.

שאלות לדיון:

  • מה גודלה של הקהילה?
  • מהיכן הגיעו?
  • אילו אירועים מיוחדים התרחשו בהיסטוריה של קהילה זו?
  • אילו מאפיינים מיוחדים הצלחתם לזהות בקהילה זו?
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת בשעת חינוך
חלק גדול מהתקשורת הבין-אישית וההמונית, על מרכיביה השונים, מתרחש באמצעות הרשתות החברתיות והאינטרנט. כאשר רבות מן האינטראקציות מתקיימות ברשתות החברתיות במקום ב...
יום הרצל בשעת חינוך
"בבאזל ייסדתי את מדינת היהודים" בנימין זאב הרצל, עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ומדינאי יהודי. מפתח רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית-מדינית ממ...
יום איכות הסביבה בשעת חינוך
יום איכות הסביבה העולמי הוא מועד בין-לאומי המצוין בכל שנה ב-5 ביוני במטרה להעלות את המודעות לאיכות הסביבה (הגנת הטבע והסביבה). היום הוכרז בעצרת הכללית של האו...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.