דרכי ההוראה והלמידה-הצעות דידקטיות

התוכנית מציעה דרכי הוראה מגוונות המקדמות למידה מעמיקה ומשמעותית. המורה מוזמן לבחור דרכי הוראה נוספות על פי מסמך הפרקטיקות.

חזרה לראש הדף

למידה בדרך החקר

  • למידה בדרך החקר בהיסטוריה מעודדת חשיבה ביקורתית ומיומנויות מחקר, שכן התלמידים לומדים לשאול שאלות היסטוריות, לבדוק מקורות היסטוריים ולנתח מידע היסטורי ולהציגו באופן ברור ומובן, מה שמוביל למעורבות פעילה והבנה מעמיקה של אירועים היסטוריים.

למידה בדרך החקר תשולב בהוראה בהיקפים שונים במהלך לימוד הנושאים המוצעים בתוכנית.

חזרה לראש הדף

השיח הלימודי

  • השיח הלימודי בהיסטוריה (דיונים במליאה, בימות דיון ועוד) מאפשר לתלמידים להחליף רעיונות ותובנות על אירועים היסטוריים, לפתח כישורי תקשורת, ולהיחשף למגוון נקודות מבט היסטוריות, מה שמעשיר את הבנתם של התהליכים ההיסטוריים הנלמדים.
חזרה לראש הדף

סימולציות היסטוריות ומשחק תפקידים

  • סימולציות ומשחקי תפקידים בהיסטוריה מאפשרים לתלמידים לחוות את ההיסטוריה באופן חוויתי, להבין את המניעים והבחירות של דמויות היסטוריות, ולעודד זיכרון והבנה מעמיקים של אירועים היסטוריים דרך חוויות מעשיות.
חזרה לראש הדף

למידה חוץ כיתתית

  • למידה חוץ כיתתית בהיסטוריה, כמו ביקורים באתרים היסטוריים ומוזיאונים, מקשרת בין התיאוריה למציאות ההיסטורית, מעמיקה את העניין והמעורבות של התלמידים בתהליכים היסטוריים, ומקדמת למידה אינטראקטיבית שמעשירה את חווית הלמידה ההיסטורית.
חזרה לראש הדף

צפייה בסרטים

  • צפייה בסרטים במהלך הוראת היסטוריה (סרטי תעודה, יומנים, יומני חדשות, סרטים עלילתיים ועוד) מאפשרת המחשה חיה של אירועים היסטוריים, מעודדת דיון וניתוח של דיוק היסטורי ונקודות מבט שונות, ומנגישה מידע היסטורי מורכב בצורה ויזואלית ומרתקת, המסייעת להבנת נושאים היסטוריים מסובכים.

צפייה מודרכת בסרט מזמנת שיח לימודי שבו הלומדים מגיבים ומנתחים את המידע, מתייחסים למסרים המובעים בסרט, ומעודדים צפייה ביקורתית מושכלת באמצעי התקשורת הוויזואלית ומפתחים כלים להבנה וניתוח המידע המועבר באמצעים אלה.

חזרה לראש הדף

משוב והערכה

חשוב להשתמש בשני סוגי ההערכה. הערכה מעצבת והערכה מסכמת.

התוכנית מציעה דרכי הערכה שונות כגון חיבורים בכתב, מצגות , פודקאסט, דיבייט, משפט מבוים, ומשימות מחקר ועוד. המורים מוזמנים לבחור דרכי הערכה שונות בהתאמה ללומדים.