תוכנית "בשבילי מורשת" שואפת לעצב בקרב תלמידי ישראל זהות אישית ולאומית, מתוך תחושת זיקה עמוקה, שייכות, אחריות ואכפתיות למדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי.
התוכנית מציעה מסע לימודי מתמשך, הנשען על הכרות מעמיקה עם ארץ ישראל בצד עיסוק באירועים מכוננים בתולדות העם והמדינה, בדמויות מרכזיות שהובילו תהליכי הקמה והתיישבות, ובהיכרות עם אתרים ונופים.
התוכנית שואפת לחנך דור צעיר שמבין את הקשר בין עבר, הווה ועתיד; שמחובר למקומות, לדמויות ולרעיונות שבנו את הארץ; שמכבד את הגיוון התרבותי ומאמין בדמוקרטיה , שותפות ובסולידריות; ושמבקש ליזום, להתנדב ולהיות שותף פעיל בעשייה הישראלית.
התוכנית מציעה מסע מהסיפור האישי אל הזהות הלאומית, מתוך חיבור בין עולמו של הלומד למורשת המשפחתית, הקהילתית והישראלית. התוכנית שוזרת נרטיבים אישיים בפסיפס של זהות משותפת, ומאפשרת לכל תלמיד למצוא את מקומו בסיפור היהודי - ישראלי. באמצעות חיבור רגשי, לימודי וערכי.
התוכנית מתבססת על שלושה ממדים פדגוגיים משלימים: הממד הרגשי-חווייתי מעודד חיבור רגשי עמוק של הלומדים לארץ ,לעם ולמדינה; הממד הקוגניטיבי מתמקד ברכישת ידע ; הממד ההתנהגותי מעודד מעורבות, יוזמה ותרומה לקהילה, מתוך תחושת שותפות ואחריות. שלושת הממדים שזורים זה בזה ויוצרים חוויית למידה המקדמת ציונות, שייכות ומורשת זהותית מחוברת ורלוונטית.