ציר מוביל
ארץ ציון וירושלים בליבה
רעיונות מרכזיים
מדינה נבנית מסיפורים של מקום, אנשים וערכים
ציר מוביל
ארץ ציון וירושלים בליבה
רעיונות מרכזיים
מדינה נבנית מסיפורים של מקום, אנשים וערכים
הנגב: הפרחת השממה - פיתוח הנגב כיעד ציוני מחזון בן גוריון ועד עיר הבהדי"ם
מרכזי מחקר ופיתוח (מו"פ) לפיתוח חקלאות בתנאי מדבר
הקמת ישובים.
חזון, התמדה, חלוציות, אחריות לעתיד
כיצד אפשר להפוך מדבר למקום של חיים, חדשנות ועתיד?
אוריינות לשונית/חשיבה יצירתית
יבוש החולה
המוביל הארצי -מהכנרת לנגב
תעשיות עתירות ידע – תפן
אחריות סביבתית, יזמות, חדשנות, אהבת הארץ
מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי
אוריינות לשונית/חשיבה ביקורתית/חשיבה יצירתית
"וועדת תכנון" שמחליטה איך לפתח את הגליל תוך שמירה על הטבע. (משחק תפקידים)
חשיבה ביקורתית/חשיבה יצירתית/ הכוונה עצמית
"דילמות מולדת":
התלמידים נחשפים לדילמות אמיתיות (למשל: לבנות כביש חדש או לשמור על בית עץ עתיק? לפתח אזור תעשייה או לשמור על נוף טבעי?) ומנתחים את השיקולים השונים ומציעים פתרונות יצירתיים
חדרה - מייבוש ביצות ועד להפקת חשמל
נוף אורבני מתפתח
מפעלי התפלה
אחריות, יוזמה, קידמה טכנולוגית, שמירה על הסביבה
איך הופכים מקום ביצתי למרכז חיים וקדמה?
אהבת הדעת וחדוות הלמידה
איך הידע המדעי והטכנולוגי עוזר לנו לדעת טוב יותר את הארץ ולחבר אליה? מה הקשר בין מחקר מדעי (למשל על הטבע בארץ ישראל) לבין אהבת המולדת?
חשיבה ביקורתית/אוריינות מידע
יישובי גבול (יישובי ספר)
עיירות פיתוח
קיבוצים
אוריינות חזותית (שימוש במפת ארץ ישראל)
אוריינות מידע/אוריינות לשונית
חקר יישובים (יישובי גבול, קיבוצים, עיירות פיתוח והצגת סיפורם ב"תערוכת יישובים".
אוריינות דיגיטלית/ חשיבה יצירתית
תבנון "אפליקציה וירטואלית":
התלמידים מתכננים אפליקציה שעוזרת לילדים בגילם להכיר את ישראל - איך היא תיראה? איזה מידע תכיל? איך היא תעודד קשר רגשי לארץ?
ירושלים של זהות (היסטוריה, קדושה, שמות)
ירושלים בתנ"ך – כיבוש ירושלים על ידי דוד ובניית בית המקדש על ידי שלמה
הר הבית, הר המוריה, הכותל המערבי
מוסדות השלטון בירושלים: הכנסת, בית הנשיא, בית המשפט העליון.
זהות, קדושה, שותפות, סובלנות
מה מעניק לעיר מעמד של עיר בירה המשקפת זהות ולאומיות?
אחריות, מעורבות, קיימות, אכפתיות
מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי לשמור על המדינה?
כבוד האדם והמשפחה
איך אפשר לכבד את הזיכרון של מי שחיו בארץ לפנינו (כולל משפחות שחיו כאן דורות רבים וכאלה שהגיעו לאחרונה)? איך שמירת הזיכרון קשורה לאהבת המולדת?
חשיבה יצירתית
הצעה לסיור בירושלים דרך אתרים מרכזיים, כולל משימות בתחנות השונות (הכותל, הכנסת, הר הזיתים).
אוריינות לשונית/חשיבה יצירתית
"זמן יצירה" - כתיבת שיר על ירושלים והסבר מהי "ירושלים בשבילי".
פרסי נובל
ספורט יהודי וישראלי - (מכביה , אליפויות עולם, אולימפיאדה)
דמויות: אילן רמון, סטף ורטהיימר, נעמי שמר.
אוריינות גלובלית/ מודעות חברתית
פרויקט "ישראל ועולם":
התלמידים חוקרים איך ישראל תורמת לעולם (טכנולוגיות רפואיות, חקלאות במדבר, עזרה הומניטרית) ויוצרים מצגת על איך אהבת המולדת מתבטאת בתרומה לכלל האנושות
מודעות עצמית/ התנהלות חברתית
פרויקט "המורשת שלי למדינה": כל תלמיד חושב על הכישרונות והערכים שלו ומתכנן איך הוא יכול לתרום למדינה בעתיד - ויוצר "חוזה אישי" עם המדינה על התרומה שלו לחברה
זהות ושייכות
באילו דרכים האומנות מעוררת ומבטאת קשר רגשי ושייכות לארץ?
ירושלים – בירת ישראל
סיורים על-פי אזור
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.