דלג אל

הצהרת נגישות

יחידות הלימוד

חזרה
חזרה לראש הדף

ירושלים מראשיתה ועד התקופה הצלבנית

ירושלים מראשיתה ועד התקופה הצלבנית
  • ירושלים לדורותיה – התוכנית המלאה
    הנושא תולדות ירושלים, אתריה והנוף האנושי בה בתקופות השונות נלמד בהיקף של שתי יחידות לימוד. יחידה אחת עוסקת בירושלים מראשיתה ועד לסוף התקופה המוסלמית הקדומה (הערבית), ויחידה שנייה מהתקופה הצלבנית ועד ימינו. שתי יחידות ירושלים הן בגדר חובה ללומדים בהיקף של חמש יחידות לימוד, ואילו הלומדים בהיקף של שתי יחידות לימוד או שלוש – חובה עליהם להיבחן בחינת בגרות ביחידת ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו.
  • נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
חזרה לראש הדף

ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו

ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו
  • ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו – התוכנית המלאה
    הנושא תולדות ירושלים, אתריה והנוף האנושי בה בתקופות השונות נלמד בהיקף של שתי יחידות לימוד. יחידה אחת עוסקת בירושלים מראשיתה ועד לסוף התקופה המוסלמית הקדומה (הערבית), ויחידה שנייה מהתקופה הצלבנית ועד ימינו. שתי יחידות ירושלים הן בגדר חובה ללומדים בהיקף של חמש יחידות לימוד, ואילו הלומדים בהיקף של שתי יחידות לימוד או שלוש – חובה עליהם להיבחן בחינת בגרות ביחידת ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו.
  • נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
חזרה לראש הדף

הנגב – מישימון למזרע

הנגב – מישימון למזרע
חזרה לראש הדף

יהודה, שומרון ובקעת הירדן

יהודה, שומרון ובקעת הירדן
חזרה לראש הדף

מישור החוף – בין ים להר

מישור החוף – בין ים להר
חזרה לראש הדף

ארץ ישראל במחשבה ובהלכה

ארץ ישראל במחשבה ובהלכה
חזרה לראש הדף

תוכנית בארכאולוגיה

תוכנית בארכאולוגיה

התוכנית שלפנינו עוסקת בארכאולוגיה של ארץ ישראל מהופעת האדם ועד ימי הביניים המאוחרים. מתוכה יוכלו המורים לבחור פרקים על פי היקף היחידות לבגרות. מחברי התוכנית ראו לנכון להשאיר פתח למורה-הארכאולוג לשלב תחומי התמחות או נושאי מחקר אישיים בהוראה, כדי להעשיר את מהלך הלימודים. גמישות זו גם מאפשרת למורה, לבחירתו, להתרכז בנושאים ובאתרים הנמצאים בסביבתם הקרובה של התלמידים (כגון בחירת יחידה בפרה-היסטוריה באזור חיפה והכרמל, יחידה בימי בית שני באזור ירושלים וכו'). עם זאת, התוכנית מבקשת להימנע מריכוז כל הלימודים בתחום אחד או באזור אחד וממליצה על הרחבה להיבטים אוניברסליים. לדוגמה: כיצד האדם מוצא את מקום מגוריו? כיצד הוא מתמודד, בעבר ובהווה, עם איתני הטבע? מהן המערכות החברתיות השונות ומהי השפעתן על עיצוב הנוף והסביבה? אנו ממליצים למורים להתמקד באחת התקופות ולהעמיק בה (נושאי לימוד בהיקף של 90 שעות).

אולי תתעניינו גם ב...

חינוך ערכי בלימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה: על ערכים ואהבת הארץ
חינוך ערכי בלימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה במערכת החינוך
למידה חוץ כיתתית ואתרי השטח
שילוב לימוד בכיתה עם לימוד שטח
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.