- ירושלים לדורותיה – התוכנית המלאה
הנושא תולדות ירושלים, אתריה והנוף האנושי בה בתקופות השונות נלמד בהיקף של שתי יחידות לימוד. יחידה אחת עוסקת בירושלים מראשיתה ועד לסוף התקופה המוסלמית הקדומה (הערבית), ויחידה שנייה מהתקופה הצלבנית ועד ימינו. שתי יחידות ירושלים הן בגדר חובה ללומדים בהיקף של חמש יחידות לימוד, ואילו הלומדים בהיקף של שתי יחידות לימוד או שלוש – חובה עליהם להיבחן בחינת בגרות ביחידת ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו. - נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
יחידות הלימוד
חזרהירושלים מראשיתה ועד התקופה הצלבנית
ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו
- ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו – התוכנית המלאה
הנושא תולדות ירושלים, אתריה והנוף האנושי בה בתקופות השונות נלמד בהיקף של שתי יחידות לימוד. יחידה אחת עוסקת בירושלים מראשיתה ועד לסוף התקופה המוסלמית הקדומה (הערבית), ויחידה שנייה מהתקופה הצלבנית ועד ימינו. שתי יחידות ירושלים הן בגדר חובה ללומדים בהיקף של חמש יחידות לימוד, ואילו הלומדים בהיקף של שתי יחידות לימוד או שלוש – חובה עליהם להיבחן בחינת בגרות ביחידת ירושלים מהתקופה הצלבנית ועד ימינו. - נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
הנגב – מישימון למזרע
- הנגב – התוכנית המלאה
האדם במדבר: יחסי גומלין במהלך הדורות – 1 יחידת לימוד - נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
יהודה, שומרון ובקעת הירדן
- יהודה, שומרון ובקעת הירדן – התוכנית המלאה
יהודה, שומרון ובקעת הירדן: אדם וטבע במהלך הדורות – 1 יחידת לימוד - נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
מישור החוף – בין ים להר
- מישור החוף – בין ים להר – התוכנית המלאה
מישור החוף – בין ים להר – אדם וטבע: יחסי גומלין במהלך הדורות - נושאי הלימוד – הקצאת שעות הוראה
ארץ ישראל במחשבה ובהלכה
תוכנית בארכאולוגיה
התוכנית שלפנינו עוסקת בארכאולוגיה של ארץ ישראל מהופעת האדם ועד ימי הביניים המאוחרים. מתוכה יוכלו המורים לבחור פרקים על פי היקף היחידות לבגרות. מחברי התוכנית ראו לנכון להשאיר פתח למורה-הארכאולוג לשלב תחומי התמחות או נושאי מחקר אישיים בהוראה, כדי להעשיר את מהלך הלימודים. גמישות זו גם מאפשרת למורה, לבחירתו, להתרכז בנושאים ובאתרים הנמצאים בסביבתם הקרובה של התלמידים (כגון בחירת יחידה בפרה-היסטוריה באזור חיפה והכרמל, יחידה בימי בית שני באזור ירושלים וכו'). עם זאת, התוכנית מבקשת להימנע מריכוז כל הלימודים בתחום אחד או באזור אחד וממליצה על הרחבה להיבטים אוניברסליים. לדוגמה: כיצד האדם מוצא את מקום מגוריו? כיצד הוא מתמודד, בעבר ובהווה, עם איתני הטבע? מהן המערכות החברתיות השונות ומהי השפעתן על עיצוב הנוף והסביבה? אנו ממליצים למורים להתמקד באחת התקופות ולהעמיק בה (נושאי לימוד בהיקף של 90 שעות).