רשימת ביטויים – מתי אומרים אותם? כיצד מברכים ומה עונים? הדפיסו וניילנו את הביטויים ופזרו אותם במרחב. חלקו את הכיתה לקבוצות. כל תלמיד בוחר במשפט וקורא אותו בקול רם כדי שהכול ישמעו; התלמידים מחפשים מה מתאים למשפט – מתי אומרים אותו ומה משיבים. כך מגיעים אל הברכה, מתי היא נאמרת ומה משיבים עליה. הקבוצה הראשונה שמסיימת תוכרז מנצחת אחרי שהמורה תבדוק את נכונות התשובות.
ברכות
מה מרגש יותר – מתנה יפה או ברכה מושקעת? כמה מאיתנו באמת משקיעים בברכה שאנו כותבים לפני שאנו יוצאים למסיבת יום הולדת או לפני שאנו שולחים כרטיס ברכה? כדי לרכוש מיומנות זו, על התלמידים להשקיע בהבעה בכתב ובעל-פה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
ברכות וביטויי נימוסים (כיתות ג-ה)
כותבים איגרת ברכה (כיתות ה-ו)
התלמידים מעלים מגוון אירועים שלכל אחד מהם אפשר לכתוב ברכה. אחר כך ממיינים לקבוצות שונות של אירועים, בכל קבוצה מסדרים את האירועים לפי נושאים ולבסוף כותבים ברכה.
איך לכתוב כרטיס ברכה מוצלח (כיתות ה-ו)
איך לכתוב כרטיס ברכה מוצלח – הציגו לילדים את השלבים לכתיבת ברכה והדגימו כל שלב על הלוח. בקשו מהם לתת דוגמאות. לסיום הנחו את התלמידים לכתוב ברכה ליום הולדת.
ברכות לימי הולדת לילדים (כיתות ג-ד)
ברכות לימי הולדת – הפעילות מוצגת בתבניות מוכנות שאפשר להיעזר בהן בפעילות הבעה בכתב. בקשו מהתלמידים לבחור אחד מחבריהם ולהכין לו ברכת יום הולדת המתאימה לו.