מטרתה של תוכנית הלימודים בעברית לדרוזים היא להעמיד לרשות מערכת החינוך הדרוזית מסמך חדשני שבידו לסייע למורים בהוראת השפה העברית על פי גישות חינוכיות ופדגוגיות עדכניות הנגזרות מעקרונותיה של הלמידה המשמעותית.
התוכנית מבוססת על תפיסת חשיבותה של השפה העברית וייחודה בקרב בני העדה הדרוזית במדינת ישראל. עוד בבסיסה קיומו של קשר קבוע ותמידי בין רכישת השפה העברית כשפה נוספת לבין השימוש בה במבחר אופנים ולצרכים שונים. התוכנית רואה בהוראת השפה תהליך של הקניית אמצעים רב-תכליתיים (לימודיים, תרבותיים וחברתיים) המיועדים לסייע לתלמידים במסגרות שונות ובגילים שונים.
היא מבוססת על עקרונות רכישת שפה נוספת הכוללים כשירות לשונית, ידע של אוצר מילים, ידע דקדוקי, כישורי הבעה בעל פה ובכתב וכן שימוש לשוני יישומי ויעיל בארבע אופנויות השפה. ביסוס ארבע אופנויות השפה בתוכנית החדשה ייעשה מתוך חשיפת התלמיד למגוון טקסטים בעלי מכלול רחב של תכנים משמעותיים לחייו בבית הספר ומחוצה לו.