
רכישת השפה העברית היא צורך בסיסי ומהותי עבור אוכלוסיית תלמידי החברה הדרוזית.
השליטה בשפה העברית מהווה את המפתח לרכישת השכלה גבוהה ולהשתלבות בשוק העבודה בהצלחה. יתר על כן, העדר השליטה בשפה הדבורה מהווה חסם תרבותי וחברתי ומונעת מהתלמיד צמיחה ומימוש יכולותיו בחייו הבוגרים.
שני העקרונות המנחים העומדים בבסיס התוכנית עוסקים מצד אחד בתפיסת השפה כתרבות וסביבה תרבותי ומצד שני – ביצירת מוטיבציה להפעלת התוכנית מצד כל המעורבים בה: מנהלים, תלמידים ומורים.