יחידת הוראה בה ילמדו התלמידים לאפיין יצור חי באמצעות מאפייני חיים (נשימה, רבייה, הזנה, הפרשה, גדילה והתפתחות, תקשורת עם הסביבה), לנסח את העיקרון של 'מאפייני חיים' ולהסיק מסקנות לגבי השתייכות או אי השתייכות של מרכיבים בסביבה לעולם היצורים החיים
קיימת אחידות במאפייני החיים של יצורים חיים, בעקרונות המבנה של גופם ובצרכים החיוניים לקיומם. לכל היצורים החיים צרכים חיוניים המהווים תנאי לקיומם. עם זאת, קיים שוני בין יצורים חיים בדרך שבה הם משיגים את צרכיהם החיוניים.
כיתה ד, נושא מרכזי: מדעי החיים - ביולוגיה
נושא מאפייני החיים הוא נושא ספירלי. הוא נלמד בפעם הראשונה בכיתה ב' שבה עושים התלמידים היכרות ראשונית עם שבעת המאפיינים. בכיתה ג' בוחנים את הצמחים כיצורים חיים ועושים היכרות עם צורכי הקיום של הצמחים, מתוך התייחסות למאפייני החיים (אך לא כוללים הדגמה מפורשת של מאפייני החיים בצמח, מפאת מגבלות הגיל). בכיתה ד' מתהדק הקשר בין מאפייני החיים, צורכי הקיום ומגוון הדרכים להשגת צורכי הקיום, מתוך מבט בממלכת בעלי החיים.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.