דלג אל

מסרים - יחידה 9

 מסרים - יחידה 9

בהפעלת תסריט בסקראץ' נשתמש במסרים כדי ליצור תקשורת בין דמויות. אחת הדמויות משדרת מסר לדמויות אחרות ויוצרת אירוע. האירוע גורר אחריו פעולות בדמויות או ברקעים.

כדי להפעיל מסר יש לפעול בשני שלבים. האחד – שידור מסר: הפצת אירוע ביוזמת דמות אחת לכל הדמויות. השני – 'טיפול' במסר: אירוע המתרחש בדמויות האחרות בעקבות המסר ששודר.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
מסרים
חזרה לראש הדף

תרגולים

תרגולים
  • תרגיל 1: הזנקת המכוניות במרוץ
    הוסיפו 'שדר מסר' לאחר ההזנקה של השופט ועזרו למכוניות לחצות את קו הסיום.
    פתרון תרגיל 1
  • תרגיל 2: הצגת המכונית המנצחת
    שדרו מסר ניצחון על ידי הוספת תנאי ברגע שהמכונית הראשונה מגיעה לקו הסיום והוסיפו משתנה 'מנצח' שיציג את המכונית המנצחת.
    פתרון תרגיל 2: הצגת המכונית המנצחת
    לכל מכונית יוגדר רקע שונה שיוצג אם תגיע לקו הסיום.
    נגיעה בקו הסיום תשדר מסר ניצחון ותציג במשתנה את צבע המכונית המנצחת עם הרקע שנקבע.
    פתרון הצגת המכונית המנצחת - שלב 2
    ניצור פתרון יעיל יותר. נתאים את פקודות הקוד כך שנגדיר לשופט להשתמש במשתנה 'מנצח' ולומר את שמו. כך נוכל לכתוב קוד אחד שמתייחס לכל המקרים.
  • פתרון - משחק מרוץ מכוניות
    צרו משחק מרוץ מכוניות עם השלבים שיצרנו. הוסיפו לתחילת המשחק אפשרות ניחוש איזו מכונית תגיע ראשונה.
    הוסיפו משתנה של ניקוד אם הניחוש נכון ואפשרו לבחור אם להתחיל סיבוב משחק נוסף. במקרה של סיום המשחק אל תשכחו להציג את צבירת הנקודות לשחקן.
חזרה לראש הדף

מדריכים

מדריכים
  • סיפור עם מסרים
    היכרות כיצד פועלים מסרים בעזרת הסיפור "החילזון שמחפש את ביתו"
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

תזוזה בכיוונים
כתיבת תסריטים משולבים בפקודות: גלישה, לולאות, התקדמות באלכסון
סיפורים מונפשים
מערך שיעור העוסק בתסריטים אינטראקטיביים
תנועה, מראה ודמויות - יחידה 2
קביעת מאפיינים לדמות ואתחול פרויקט
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.