חפש ב:

נוסחאות הכפל המקוצר

נוסחאות הכפל המקוצר

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')

  1. יש לפתח את נוסחאות הכפל באמצעים אלגבריים ולהדגים אותן באמצעים גאומטריים
    (בעבור מספרים חיוביים).
  2. יש להרגיל את התלמידים להשתמש בנוסחאות הכפל בשני אופנים: בפתיחת סוגריים ובפירוק לגורמים.
  3. יש ללמוד להשתמש בנוסחאות הכפל בפתרון בעיות חשבוניות, כולל בחישוב מנטלי. כמו כן יש להראות כיצד שימוש בסמלים אלגבריים מקנה שיטות מהירות ויעילות לביצוע חישובים אריתמטיים.
  4. יש ללמוד לצמצם שברים אלגבריים באמצעות פירוק לגורמים ובאמצעות נוסחאות הכפל.
  5. אם a2 = b2 אזי a = b או a = –b. אפשר להסיק זאת מהזהות הבאה: a2 – b2 = (a + b)(a – b)= 0
  6. א. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)2 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))2.
    ב. יש להראות כיצד פיתוח הביטוי (a – b)3 נובע מהצגתו כ- (a + (–b))3.
  7. יש ללמוד להשלים תלת איבר x2 + bx + c לריבוע.
  8. יש ללמוד לפתור משוואות ריבועיות באמצעות ההשלמה לריבוע שבסעיף 7.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

סרטונים

נוסחאות הכפל המקוצר (המחשה)
נוסחאות הכפל המקוצר
נוסחת הכפל של דו-איבר בשלישית; פיתוח נוסחת הסכום
נוסחת הכפל של דו-איבר בשלישית
נוסחאות הכפל המקוצר (המחשה גאומטרית)
הכפל המקוצר (המחשה גאומטרית)
דו איבר ריבועי, שיר – טבעון
דו איבר ריבועי, שיר – טבעון
נוסחאות הכפל המקוצר
נוסחאות הכפל המקוצר
הכפל המקוצר – נוסחה שנייה
הכפל המקוצר – נוסחה שנייה
הכפל המקוצר – נוסחה שלישית
הכפל המקוצר – נוסחה שלישית
הסבר נוסחאות הכפל המקוצר – חוק הפילוג המורחב
הסבר נוסחאות הכפל המקוצר – חוק הפילוג המורחב
מתמטיקה לכיתה ח׳ - נוסחאות הכפל המקוצר
כיתה ח׳ - נוסחאות הכפל המקוצר
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.