דלג אל

שורשים, חוקים ופעולות

שורשים, חוקים ופעולות

מתוך תכנית הלימודים לכיתה ט':
• שורש ריבועי של מספר שקטן מאפס אינו מוגדר.
• יש ללמוד לחשב שורש ריבועי באמצעות מחשבון ולהבחין בין הערך המקורב המתקבל לבין הערך האמיתי.
• מהגדרת השורש הריבועי נובע כי: לכל a ו- לכל a  0
• יש להכיר את הזהויות: (a  0, b  0) (a , b > 0) , (a  0, k טבעי) ולדעת לבסס אותן על חוקי חזקות.
הזהות הראשונה, למשל, מבוססת על השוויון כך: (xy)2 = x2y2
• יש ללמוד להשתמש במשפט פיתגורס כדי לתת ייצוג גאומטרי לשורשים ריבועיים, למשל לבנות קטעים באורכים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חזקות
במתמטיקה חֶזְקָה היא פעולה המתבצעת בין שני מרכיבים: בסיס החזקה ומעריך החזקה. בסיס החזקה הוא מספר ממשי ומעריך החזקה הוא מספר טבעי. הפעולה היא כפל של הבסיס כמה...
יום פאי 14.3
יום 14 במרץ נחשב בכמה מדינות ליום ה-TT היכן שכותבים את התאריך כך – 3.14. זהו חג לא רשמי ובו מתמטיקאים, פיזיקאים וחובבי מדע מכל העולם נוהגים להיפגש לחגיגות פא...
שאלות מילוליות
בתהליך פתרון השאלות המילוליות יש לייצג את הנתון הלא-ידוע בנעלם, ולייצג נתונים נוספים בביטויים אלגבריים (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז)
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.