שורשים, חוקים ופעולות
מתוך תכנית הלימודים לכיתה ט':
• שורש ריבועי של מספר שקטן מאפס אינו מוגדר.
• יש ללמוד לחשב שורש ריבועי באמצעות מחשבון ולהבחין בין הערך המקורב המתקבל לבין הערך האמיתי.
• מהגדרת השורש הריבועי נובע כי: לכל a ו- לכל a 0
• יש להכיר את הזהויות: (a 0, b 0) (a , b > 0) , (a 0, k טבעי) ולדעת לבסס אותן על חוקי חזקות.
הזהות הראשונה, למשל, מבוססת על השוויון כך: (xy)2 = x2y2
• יש ללמוד להשתמש במשפט פיתגורס כדי לתת ייצוג גאומטרי לשורשים ריבועיים, למשל לבנות קטעים באורכים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
חפיפת משולשים
שני משולשים נקראים חופפים אם אפשר להניח את אחד מהם על האחר כך שיכסה אותו בדיוק (לשם כך יש להזיז, לסובב ולהפוך את המשולשים).
זוויות מתחלפות וזוויות מתאימות
נתונים שני ישרים וישר שלישי החותך את שניהם. נוצרות 8 זוויות. יש ללמוד לזהות ביניהן זוגות של זוויות מתאימות ומתחלפות (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!