דלג אל

שורשים, חוקים ופעולות

שורשים, חוקים ופעולות

מתוך תכנית הלימודים לכיתה ט':
• שורש ריבועי של מספר שקטן מאפס אינו מוגדר.
• יש ללמוד לחשב שורש ריבועי באמצעות מחשבון ולהבחין בין הערך המקורב המתקבל לבין הערך האמיתי.
• מהגדרת השורש הריבועי נובע כי: לכל a ו- לכל a  0
• יש להכיר את הזהויות: (a  0, b  0) (a , b > 0) , (a  0, k טבעי) ולדעת לבסס אותן על חוקי חזקות.
הזהות הראשונה, למשל, מבוססת על השוויון כך: (xy)2 = x2y2
• יש ללמוד להשתמש במשפט פיתגורס כדי לתת ייצוג גאומטרי לשורשים ריבועיים, למשל לבנות קטעים באורכים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יום פאי 14.3
יום 14 במרץ נחשב בכמה מדינות ליום ה-TT היכן שכותבים את התאריך כך – 3.14. זהו חג לא רשמי ובו מתמטיקאים, פיזיקאים וחובבי מדע מכל העולם נוהגים להיפגש לחגיגות פא...
קטע האמצעים במשולש
הגדרה: קטע המחבר אמצעי שתי צלעות במשולש נקרא קטע אמצעים.
פירוק תלת איבר ריבועי (טרינום)
מטרת הנושא היא ללמוד לְפָרֵק תלת-איבר ריבועי למכפלה של דו-איברים ליניאריים במקרים שבהם זה אפשרי. פירוק זה שימושי בפתרון משוואות ריבועיות ובצמצום שברים (מתוך ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.