היצירה מתחברת לעונת החורף. מבנה היצירה פשוט וברור במיקוד על זיהוי חלק שונה ודומה ועל המושגים סטקטו ולגטו. הפעילות נוסתה בכיתות שילוב צעירות ובכיתות תקשורת צעירות ברמת תפקוד בינונית-גבוהה
מוזיקה בחינוך המיוחד
מוזיקה מחברת בין אנשים מעצם היותה שפה בין-לאומית. כך היא גם הופכת לכלי ביטוי עוצמתי בעבור תלמידי החינוך המיוחד שחלקם מתקשים להתבטא במילים בחיי היום-יום. החינוך המוזיקלי מאפשר לשים זרקור על כישרונות בקרב תלמידים אלה, לגלות ולהעצים אותם, לווסת התנהגויות מאתגרות באמצעות מוזיקה ולקדמם בתחומים רגשיים, חברתיים, תקשורתיים ומוטוריים. לחינוך המוזיקלי יכולה להיות השפעה עצומה על עיצוב אישיותם של תלמידי החינוך המיוחד, על רווחתם הרגשית ועל חיבורם לקהילה לקראת היותם בוגרים ועצמאים ככל האפשר.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
מעגל השנה
- מי ברכב מי ברגל מילים: רפאל ספורטה לחן: עמנואל עמירן (תפקוד בינוני-נמוך 6-9)
מערך שיעור זה מתאים לכל אחד משלושת הרגלים בהם נהגו לעלות לירושלים: סוכות, פסח ושבועות.
העלייה לירושלים לוותה בשירים וניגונים, במחולות ושמחה רבה.
- הבית שלי נהדר מילים ולחן: ציפי כהנוביץ' (מש"ה בתפקוד נמוך-גבוה, 6-10)
פעילות זו מיועדת כהקדמה ליחידת הוראה בנושא שיר לכת (מרש) דרך שיר ומשחק. הפעילות מתאימה ליום המשפחה וליום העצמאות משום עיסוקה בנושא הבית. מספר השיעורים הנחוצים להעברתה – שיעור אחד או שניים לפי קצב הלמידה ותפקוד התלמידים.
- מי ברכב מי ברגל מילים: רפאל ספורטה לחן: עמנואל עמירן (תפקוד בינוני-נמוך 6-9)
מערך שיעור זה מתאים לכל אחד משלושת הרגלים בהם נהגו לעלות לירושלים: סוכות, פסח ושבועות.
העלייה לירושלים לוותה בשירים וניגונים, במחולות ושמחה רבה.
- הבית שלי נהדר מילים ולחן: ציפי כהנוביץ' (מש"ה בתפקוד נמוך-גבוה, 6-10)
פעילות זו מיועדת כהקדמה ליחידת הוראה בנושא שיר לכת (מרש) דרך שיר ומשחק. הפעילות מתאימה ליום המשפחה וליום העצמאות משום עיסוקה בנושא הבית. מספר השיעורים הנחוצים להעברתה – שיעור אחד או שניים לפי קצב הלמידה ותפקוד התלמידים.
- מי ברכב מי ברגל מילים: רפאל ספורטה לחן: עמנואל עמירן (תפקוד בינוני-נמוך 6-9)
מערך שיעור זה מתאים לכל אחד משלושת הרגלים בהם נהגו לעלות לירושלים: סוכות, פסח ושבועות.
העלייה לירושלים לוותה בשירים וניגונים, במחולות ושמחה רבה.
- We Will Rock You (תפקוד בינוני - נמוך 13-21) We Will Rock You (תפקוד בינוני - נמוך 13-21)
פעילות מוזיקלית החוזרת על עצמה והופכת למוכרת וקבועה בכניסה לשיעורי המוזיקה יוצרת חוויה נעימה עבור התלמידים. עקרון העבודה מבוסס על בחירת שירים לועזיים (אתני, רוק, ג'אז) או קטעים כליים עם מאפיין בולט, קליט ופשוט.
בפעילות עם השיר we will rock, התלמידים מתנסים בנגינת אוסטינטו, ביחד ולחוד. - שיר שלום אישי FIVE (מש"ה בתפקוד נמוך, 6-9)
זהו שיר שלום אישי הפונה לכל תלמיד בשמו במודוס מיקסולידי ומאפשר רגעי נראות לכל ילד ומסגרת קבועה לפתיחת השיעור. השיר מורכב מבחינה מוזיקלית אך קליט מאוד. בזכות האתגר המוזיקלי בשיר גם הצוות המלווה נהנה ממנו. הפעילות נוסתה על תלמידי מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) בגילים צעירים בתפקוד נמוך. המיקוד המוזיקלי על הקָשת מקצב משלים, זיהוי מבנה השיר ותרגול טפיחה באוף-ביט. באמצעות השיר אפשר לחזק כישורים כגון המתנה בתור, חיקוי, שליפה ויצירתיות.