הסיור הלימודי בטבע, בתעשייה ובמוזאון הוא מרכיב חשוב בהוראת "מדע וטכנולוגיה לכל".
הלמידה החוץ-כיתתית מאפשרת רכישת ידע מדעי, טכנולוגי וסביבתי ויש לה ממד ריגושי, חווייתי והתנהגותי. הסיור הלימודי מאפשר להביא לידי ביטוי סגנונות למידה שונים ולהמחיש רעיונות מופשטים.
הוראה באמצעות סיור לימודי מחייבת הכנה הולמת בכיתה, הכנה המתייחסת להיבטים קוגניטיביים, גאוגרפיים ופסיכולוגיים. לאחר הסיור יש לקיים פעילות סיכום. הסיור יעסוק בנושא לימודי מתוך נושאי הלימוד. ההכנה והסיכום יקשרו בין תכנית הסיור לבין רצף הלמידה בכיתה. ההכנה, הפעילות בסיור עצמו והסיכום צריכים להתבצע על פי עקרונות הלמידה במוט"ל, כלומר, התלמידים יהיו פעילים וישתפו פעולה עם חבריהם לכיתה. המורים יובילו ויהיו שותפים לכל שלבי הלמידה בכיתה ובשטח.
הסיור הלימודי במוט"ל שם דגש על שלושה מרכיבים:
- הכנה לסיור הלימודי בכיתה הכוללת הכרות עם מקום הסיור, למידה של הרעיונות המדעיים המהווים חלק מהסיור, שילוב מיומנויות בפעילויות ההכנה והדרכה לקראת הפעילות ביום הסיור.
- יציאה לסיור, המכיל תחנות ידועות מראש עם פעילות בכל תחנה.
- סיכום סיור באמצעות משימות סיכום.