דלג אל

יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה והמאבק באנטישמיות בשעת חינוך, 27.1

יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה והמאבק באנטישמיות בשעת חינוך, 27.1

בשנת 2005 קבעה עצרת האו"ם את ה-27 בינואר כתאריך זיכרון בין-לאומי להנצחת קורבנות השואה. תאריך זה נבחר משום שזהו יום כניסת הצבא האדום אל אושוויץ, המחנה המסמל יותר מכל את הניסיון להשמדה טוטאלית של העם היהודי.
ביחידת לימוד זו מבחר פעילויות העוסקות בהחלטה זו של עצרת האו"ם ובמאבק המתמשך בתופעת האנטישמיות בעולם.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

מה קורה ברחבי הקמפוסים בעולם?

כיתות י-יב

פעילות הבוחנת את תופעת האנטישמיות באוניברסיטאות, כיצד נוצרה ואם ניתנת למיגור, ומעודדת את גיוס בני נוער להמשך פעולות הסברה בעולם על פי יכולותיהם.

לפעילות | קובץ מונגש

חזרה לראש הדף

אלי ויזל שליח לאנושות

כיתות י-יב

אלי ויזל היה ניצול שואה, עיתונאי, אינטלקטואל, סופר, מחנך וחתן פרס נובל לשלום. הפעילות נועדה להכיר את דמותו ולהוקיר אותה ולדון בתוך כך במסרים הערכיים העולים מדבריו ובמשמעותם כיום.

מבנה הפעילות
פתיחה במליאה – צפייה בסרטון על אלי ויזל
בקבוצות – דיון בעקבות הסרט ומשימה קבוצתית: קטעי קריאה והכנת הנושאים המרכזיים להצגה במליאה
מליאה – הצגת הנושאים ודיון במסרים ובערכים העולים בקטעי הקריאה

חומרים למורה
סרטון, כרטיס משימה קבוצתית, קטעי קריאה, קישורים להעשרה

חזרה לראש הדף

מאחורי הקלעים בעצרת האומות המאוחדות

כיתות י-יב

הפעילות נועדה לעורר בבני הנוער מודעות לחשיבות הכרזת האומות המאוחדות על קיום יום זיכרון בין-לאומי לשואה ב-27 בינואר בכל שנה. עוד היא נועדה לבחון את משמעות ההכרזה בעבור מדינת ישראל, העם היהודי ואומות העולם.

מבנה הפעילות
חלק ראשון: היכרות עם האו"ם
חלק שני:
שלב א' – במליאה: המשימה – הכנת נאומים של נציגי המדינות
שלב ב' – בקבוצות: כרטיסי משימה ושאלות לדיון
שלב ג' – במליאה: נציגי הקבוצה יקראו את הנאום שכתבה הקבוצה ויעלו שאלות לדיון בעקבות הנאומים.

חומרים למורה
כרטיסי משימה, קטעי נאומים, זרקור על האו"ם ועל יחסי ישראל-או"ם.

חזרה לראש הדף

התמודדות עם תופעות אנטישמיות ואנטי-ישראליות

כיתות י-יב

הפעילות נועדה לעורר מודעות להתרחשויות בעולם שיש בהן פגיעה בישראלים ובמדינת ישראל, ובהן אירועים על רקע אנטישמי, ולהציע דרכים להתמודדות עימן.

מבנה הפעילות
שלב א' – במליאה: המשתתפים יספרו על אירועים שיש בהם אנטישמיות או פגיעה בישראלים.
שלב ב' – קבוצתי: כל קבוצה תקבל סיפור אירוע וחברי, הקבוצה ידונו באירוע על כל היבטיו.
שלב ג' – במליאה: כל קבוצה תדווח על הנושאים העיקריים שעלו בדיון הקבוצתי ויתקיים דיון במליאה.

חומרים למורה
סיפורי אירוע

חזרה לראש הדף

האנטישמיות החדשה

כיתות י-יב

מטרת הפעילות לעורר בקרב בני הנוער מודעות לגילויי אנטישמיות שונים ברחבי העולם, לברר את המאפיינים המרכזיים של תופעת האנטישמיות החדשה ולדון בדרכים להתמודדות עם תופעות אנטישמיות היום.

מבנה הפעילות
שלב א' - מליאה: הקרנת סרטון הסברה ושאלות לדיון
שלב ב' - קבוצתי: קטע מידע על אירוע אנטישמי בעולם ודיון
שלב ג' - במליאה: הקבוצות יציגו את האירוע ויתייחסו לשאלות לדיון

חומרים למורה
סרטון הסברה, קטעי קריאה: אירועים אנטישמיים שאירעו בעולם; קישורים להרחבה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

תשעה באב בשעת חינוך
תשעה באב הוא יום תענית המסיים את ימי בין המצרים, שראשיתם בי"ז בתמוז. המקור לצום תשעה באב בדברי הנביאים ונקבע במשנה לציון חורבן שני בתי המקדש.
יום הניצחון על גרמניה הנאצית בשעת חינוך
ב-9 במאי מציינים בישראל את כניעתו של הרייך השלישי לצבאות בעלות הברית ואת סיום מלחמת העולם השנייה. ברוב מדינות המערב אומנם מציינים זאת ב-8 במאי, אך בברית המוע...
חג הסיגד בשעת חינוך
חג הסיגְד מצוין מדי שנה בכ"ט בחשוון, שבעה שבועות אחרי יום הכיפורים. בחג זה יהודי אתיופיה מחדשים ומזכירים את הברית שנכרתה במעמד הר סיני בין עם ישראל ובין ה'. ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.