דלג אל

הצהרת נגישות

בראשית יח: אברהם מכניס אורחים

בראשית יח: אברהם מכניס אורחים

בפרקנו, כמו גם בפרק הבא, מופיע מוטיב המקובל מאד בספרות המזרח הקדום: האל לובש צורת אדם ומגיע לבחון את בני האדם. מוטיב זה בולט במיתולוגיות של עמים זרים, ובמיוחד במיתולוגיה היוונית. כך לדוגמה, באודיסיאה נכתב: "יען כי יש אשר ילבשו אלים צורתם של נוכרים, יופיעו בכל צורה ועברו בערים לראות מי צדיק ומי רשע בין בני האדם".

בפריגיה, אנו נתקלים בסיפור על אבי האלים, זאוס ועל הרמס שהגיעו לארץ בדמות בני אדם וביקשו להתארח אצל אנשים רבים, אולם רק זוג אחד של זקנים ניאות לארחם. האלים בזעמם גרמו לכל האנשים באזור למות בשיטפון, ורק זוג הזקנים עלה עם האלים לאולימפוס וכך ניצל.

והנה בפרקנו אנו מתוודעים כי האל נוכח כי אנשי סדום הינם אנשים רעים וחוטאים מאד. בפרקנו איננו מבינים את טיב חטאיהם של אנשי סדום, אך עיון בספר יחזקאל ילמד אותנו כי עיקר חטאיהם היה בקשיות לב כלפי הנזקקים בחברה. יחזקאל אומר: "הנה זה היה עוון סדום אחותך גאון שבעת לחם ושלוות השקט היה לה ולבנותיה, ויד עני ואביון לא החזיקה".

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מלכים ב' יח: מסע סנחריב ליהודה
בשנת 701 לפני הספירה יצא סנחריב מלך אשור למסע צבאי לדכא את המרד שנרקם נגד האימפריה האשורית על ידי ממלכות באנטוליה, בצידון, בפלשת וביהודה. הצטרפו עמנו למסעו
שמות א: סיפור הולדתו של מנהיג
ההסבר המקראי לבחירת משה לתפקיד שהוטל עליו נעוץ באישיותו של משה ובדפוסי התנהגותו המעידים על ערכיו המוסריים ועל חתירתו לצדק מוחלט, מתוך נכונות להסתכן ולשלם מחי...
נביאי אמת ונביאי שקר (כללי): נביאי אמת ונביאי שקר
הקושי לזהות נביא אמת גרר יחס עוין כלפי נביאי ה'. הם נחשדו באמירת נבואות שקר בהטעיה ובהסתה והיו שמצאו את מותם בשל כך
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.