דלג אל

יהושע כד: מות יהושע

יהושע כד: מות יהושע

הפרק האחרון בספר יהושע עוסק בנאומו האחרון של יהושע לפני מותו ובפרדתו מהעם. יהושע מכנס את העם בשכם, סוקר בפניו את קורות ישראל מימי תרח אבי אברהם ועד תום תקופת הכיבוש וההתנחלות, ומציע לעם לבחור בין ה' אלוהי ישראל לבין אחד מאלוהי העמים אשר סביבם. לאחר הבחירה באלוהים וכריתת הברית המחודשת סיים יהושע את תפקידו. זו סיומה של תקופה חשובה בחיי העם החוזר למולדתו.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רעיונות לפעילויות לתלמידים

רעיונות לפעילויות לתלמידים

דוח שיח 

התלמידים יהפכו את דו השיח בין יהושע לבין בני ישראל המתואר בפסוקים יד-כה לדו שיח הכתוב בצורה של מחזה. לאחר מכן יתקיים דיון בשאלות: באילו טכניקות השתמש יהושע כדי ליצור מחוייבות בקרב העם? מדוע החליט יהושע לנהל את דו השיח הארוך הזה עם בני ישראל אף על פי שהם בחרו בה' כבר בהתחלה? מה ידע יהושע על חשיבותה של בחירה אישית? האם נהג נכון לדעתכם?

בחירה אישית

התלמידים ידונו או יכתבו: מה חשיבותה של בחירה אישית בחיינו? האם הם בוחרים בחיי היום-יום שלהם? מה הם בוחרים לעיתים קרובות ומה לעתים רחוקות? האם האפשרות לבחור נותנת כוח או שמא מבלבלת? האם תחושת הכוח או הבלבול תלויה בדבר שנדרשים לבחור או באופיו של הבוחר?

חדשות היום

התלמידים ינסחו כתבה בעיתון מהתקופה המסקרת את מות יהושע ואת נאום פרידתו ומתארת את פועלו ומעשיו כמנהיג העם לאחר מות משה.

מספידים את יהושע

לאחר דיון בכיתה אודות מהותו ומשמעותו של הספד, ייכנסו התלמידים לנעליהם של בני ישראל ויכתבו הספד ליהושע. בהספד יתייחסו לאשייותו של יהושע כאדם וכמנהיג, לאירועים חשובים בתקופת מנהיגותו, לכיבושים שהנהיג, לחוויות משותפות שלו עם בני ישראל, לקשיים שידעו במהלך תקופתו וכיוצ"ב.

מה שקרה - על המפה

התלמידים יאתרו את המקומות השונים המוזכרים בנאומו של יהושע על על גבי מפה מקראית של האזור, וינסו להיזכר איזה מאורע חשוב אירע בכל אחד מהמקומות האלו (נהר הירדן, שיטים, גלגל, העי, עמק עכור, גבעון, חצור).

 כריכה לספר יהושע

התלמידים יציירו או יכינו כריכה לספר יהושע המשקפת את דמותו של יהושע בעיניהם בצורה הטובה ביותר.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

שיעורים מוקלטים ללמידה מרחוק

תנ"ך, כיתה ו | יהושע פרק כד
מצגת יהושע פרק כד, דלית שטרנברג

אולי תתעניינו גם ב...

במדבר טז: קורח ועדתו
קורח בן יצהר בן קהת בן לוי, עם דתן ואבירם בני שבט ראובן, אוספים מאתיים וחמישים מנהיגים מבני ישראל כדי לערער על מנהיגותם של משה רבנו ואהרן הכהן.
מלכים א כא: כרם נבות היזרעאלי
המלך אחאב חומד את כרמו של נבות היזרעאלי ומבקש לקנותו ממנו. נבות מסרב, ואחאב מוותר. אלא, שאיזבל אשתו לא מוכנה לוותר ומשיגה עבורו את הכרם בדרך אלימה ומניפולטיבית
העשרה - התמצאות בתנ"ך
חשוב ללמד את התלמידים להתמצא בתנ"ך כבר בתחילת הדרך. יש לפרוש בפניהם את החלוקה לספרים, פרשות, פרקים, עמודים ופסוקים, לתרגל גימטריה שעל פיה מסודרים פרקי התנ"ך,...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.