דוח שיח
התלמידים יהפכו את דו השיח בין יהושע לבין בני ישראל המתואר בפסוקים יד-כה לדו שיח הכתוב בצורה של מחזה. לאחר מכן יתקיים דיון בשאלות: באילו טכניקות השתמש יהושע כדי ליצור מחוייבות בקרב העם? מדוע החליט יהושע לנהל את דו השיח הארוך הזה עם בני ישראל אף על פי שהם בחרו בה' כבר בהתחלה? מה ידע יהושע על חשיבותה של בחירה אישית? האם נהג נכון לדעתכם?
בחירה אישית
התלמידים ידונו או יכתבו: מה חשיבותה של בחירה אישית בחיינו? האם הם בוחרים בחיי היום-יום שלהם? מה הם בוחרים לעיתים קרובות ומה לעתים רחוקות? האם האפשרות לבחור נותנת כוח או שמא מבלבלת? האם תחושת הכוח או הבלבול תלויה בדבר שנדרשים לבחור או באופיו של הבוחר?
חדשות היום
התלמידים ינסחו כתבה בעיתון מהתקופה המסקרת את מות יהושע ואת נאום פרידתו ומתארת את פועלו ומעשיו כמנהיג העם לאחר מות משה.
מספידים את יהושע
לאחר דיון בכיתה אודות מהותו ומשמעותו של הספד, ייכנסו התלמידים לנעליהם של בני ישראל ויכתבו הספד ליהושע. בהספד יתייחסו לאשייותו של יהושע כאדם וכמנהיג, לאירועים חשובים בתקופת מנהיגותו, לכיבושים שהנהיג, לחוויות משותפות שלו עם בני ישראל, לקשיים שידעו במהלך תקופתו וכיוצ"ב.
מה שקרה - על המפה
התלמידים יאתרו את המקומות השונים המוזכרים בנאומו של יהושע על על גבי מפה מקראית של האזור, וינסו להיזכר איזה מאורע חשוב אירע בכל אחד מהמקומות האלו (נהר הירדן, שיטים, גלגל, העי, עמק עכור, גבעון, חצור).
כריכה לספר יהושע
התלמידים יציירו או יכינו כריכה לספר יהושע המשקפת את דמותו של יהושע בעיניהם בצורה הטובה ביותר.