שפרה ופועה: החלטה גורלית
התלמידים ינסו להיכנס לנעליהן של המיילדות שפרה ופועה לאחר שהן יוצאות נסערות מהפגישה עם פרעה בארמון, בה ציווה עליהן להרוג כל בן שנולד לבני ישראל.
התלמידים יתחלקו לזוגות וכל זוג יכתוב את השיחה שהתרחשה בין שפרה ופועה באותו מעמד. בשיחה יבואו לידי ביטוי השאלות: מה הביא אותן להחליט החלטה אמיצה כל כך, ממה הן פחדו, מה חיזק אותן, איך הן תכננו לבצע את החלטתן המשותפת, ועוד. אפשר גם לבקש מהזוגות להמחיז את דוח השיח בין פועה לשפרה ולהציגו בפני הכיתה.
אומץ לב
התלמידים יאספו מידע על דמויות שהפגינו אומץ לב יוצא דופן במהלך ההיסטוריה או שפעלו בניגוד למשטר של רוע ודיכוי. לגבי כל דמות יכתבו מה הפך אותה לאמיצה והאם הם חושבים שפעלה נכון בנסיבות הענין.
פסלי אומץ
בפני התלמידים יוצגו פסלים של אנשים אמיצים מפורסמים (למשל: פסל אלכסנדר זייד בבית שערים; פסל האריה השואג שהוקם לזכר יוסף טרומפלדור וכיוצ"ב). התלמידים יחקרו על הפסלים ועל הדמויות העומדות מאחוריהן ויכתבו כיצד מביעים הפסלים את תכונותיה הייחודיות של הדמות.
עבדות מודרנית
התלמידים ידונו או יכתבו: מהי 'עבדות' לדעתם? האם קיימת עבדות בחיינו כיום? האם אנו משועבדים למשהו או למישהו?