השפעות התיאטרון האנטי-ריאליסטי (דאדא, פוטוריזם, סוריאליזם) על תיאטרון האבסורד וחוויית האבסורד, הלך הרוח באירופה אחרי שתי מלחמות עולם, אקזיסטנציאליזם, קאמי ו'המיתוס של סיזיפוס'
תיאטרון האבסורד

האבסורד הוא מונח שטבע מרטין אסלין בספרו The Theatre Of The Absurd, ובו הוא מתאר את עבודתם של ז'ן ז'נה, אז'ן יונסקו, סמואל בקט ואחרים.
המכנה המשותף ביניהם הוא הפרת הכללים של הדרמה המסורתית והביטוי שהם נותנים במחזותיהם לתחושת האבסורד ששררה בעיקר בצרפת בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
מה בתוכנית הלימודים?
המאפיינים החיצוניים של הדמות וביטוים בהוראות הבמה ובשיח הדרמתי: מבנה גוף, החזקת גוף, מחוות גוף קבועות (ג'סטות), קול, אופן דיבור ופעולות פיזיות שהדמות עושה, שימוש מועט או חוסר שימוש במאפיינים חברתיים של הדמות: דמויות נטולות עבר או נטולות זיכרון של העבר, ביטול מאפיינים פסיכולוגיים של הדמות: מניעים ומעצורים בלתי ברורים, פעולות דרמתיות החוזרות על עצמן ודמויות סטטיות