דלג אל

הצהרת נגישות

עצמאים בשטח - מבוא

עצמאים בשטח- מבוא

בסביבות גיל 10-12, עוברים הילדים שינויים התפתחותיים בתחומים שונים הבאים לידי ביטוי בהתנהגותם, ובין השאר יבואו לידי ביטוי ביכולת תפקודם בדרך. בגיל זה חל שינוי מהותי בהתפתחות החשיבה, גדלה ההתייחסות לאפשרויות פתרון מגוונות ולאו דווקא המוחשיות הנראות לעין, ומתפתחת היכולת להעלאת השערות ובדיקתן. אצל ילדי כתות ה'- ו' חל גם שינוי מהותי בדפוסי המשחק, כאשר בין השאר, קיימת ירידה משמעותית בשימוש במגרשי משחקים מסודרים, גני שעשועים וכו'. פעילויות ספורט וחברה תופסות מקום מרכזי וקיימת נטייה להרבות בפעילות במקומות מאולתרים : מגרשים פנויים, מבנים ריקים שניתן לנצלם, שטחים ירוקים בשולי הישוב, ועוד. הנטייה היא לבחור מקומות מוצנעים, רחוקים מן המבוגרים.

התרחבות מעגל הפעילות והמרחב התעבורתי אצל הילד מעלה מאוד את הצורך לשיפור מיומנויותיו בתכנון ובחירה של מסלולי תנועתו, הן כהולך רגל, כרוכב אופניים והן כמשתמש בתחבורה הציבורית. יותר ויותר הוא צריך להכיר ולהבין את מקום יישובו ואת האלטרנטיבות העומדות לרשותו לתנועה בישוב, כשבחירה שקולה ונבונה של מסלולי התנועה תורמת לביטחונו ולבטיחותו.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

זהירות ובטיחות בסביבת רכבת
השימוש ברכבת ככלי תחבורה בימינו הולך וגובר. ילדים רבים מתגוררים ליד מסילות ברזל או בסביבתן והרכבת היא מעין ”שכנה קרובה“ הנמצאת בתוך המרחב התעבורתי הפעיל שלהם.
היסח הדעת
היסח הדעת בשימוש בדרך הוא מצב שבו תשומת לב הנהג מוסטת, מרצונו או שלא מרצונו, ממשימת הנהיגה למחשבה, לחפץ, לפעילות, לאירוע או לאדם אחר וגורמת לו שלא לזהות בזמן...
בחירת מסלולי הליכה בשכונה ומחוץ לה
בחירת מסלול ההליכה היא בעלת השלכה ישירה על ביטחונם ושלמות גופם של הולכי הרגל. החלטה זו מושפעות ממספר גורמים בהם: נפח התנועה, מהירות הנסיעה של כלי הרכב, הסדרי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.