דלג אל

הצהרת נגישות

התארגנות בקבוצה: טור, גוש, מפוזר

התארגנות בקבוצה: טור, גוש, מפוזר

טיפוחה של תרבות ההתנהגות בדרכים היא אחת המשימות החשובות והמורכבות ביותר שאנו עומדים בפניהן כיום.
תרבות התנהגות כוללת מערך של התנהגויות, ערכים והבנה חברתית-מוסרית,
והיא מבוססת על ההכרה בכך שהסביבה שאנו חיים בה משותפת לכולנו ועל הידיעה שאנו חייבים
למצוא דרכים לקיום משותף. קיום משותף זה מחייב אותנו להתייחס לשונות שבין הפרטים ולהבדלים
בהתנהגותם, ביכולתם ובעוצמתם ולהתאים את עצמנו להתרחשויות ולשינויים התכופים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ללמוד תנועה

ללמוד תנועה

"ללמוד תנועה" היא תכנית לימודים בבטיחות בדרכים לכיתות א' ו-ב' בבית הספר היסודי. מטרת התכנית לטפח את ההבנה שהשותפות בין משתמשי הדרך וההתחשבות בשונות הן בבסיס ההסדר החברתי שתרבות ההתנהגות בדרכים מחייבת. הקניית תשתית ההרגלים שיאפשרו לגבות את ההבנה הזו בהתנהגות מתאימה והיסודות הנרכשים בגיל הצעיר הם הבסיס לחינוך לבטיחות בדרכים.

יחידות ההוראה בחוברת (כיתות א-ב):

  • צפוף ומרווח (עמודים 72-64)
  • מפחיד ומסקרן (עמודים 81-73)
  • טורים, תורים וסדר (עמודים 91-82)
  • מציקים (עמודים 100-92)
  • התארגנויות (עמודים 110-101)
  • מכשולים בחוץ (עמודים 113-111) ​
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שבוע הבטיחות בדרכים בסימן מהירות תשפ"ד 2023
מטרת שבוע הבטיחות בשנה"ל תשפ"ד היא לפתח מודעות בקרב התלמידים לנושא מהירות כלי רכב בכביש ולהשפעתה על בטיחותם בדרכים כהולכי דרך, כרוכבי אופניים וכנוסעים ברכב
חציית כביש עצמאית במקום לא מוסדר
חציית כביש במקום לא מוסדר, כלומר, במקום שאין בו מעבר חצייה מסומן, בעייתית ומסוכנת יותר מחציית כביש במקום מוסדר.
עצמאים בשטח - מבוא
התרחבות מעגל הפעילות והמרחב התעבורתי אצל הילד מעלה מאוד את הצורך לשיפור מיומנויותיו בתכנון ובחירה של מסלולי תנועתו, הן כהולך רגל, כרוכב אופניים והן כמשתמש בת...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.