סטודי"ו עמל רב תחומי חדרה

המתחם

שרטוט המתחם

תכנון :המרחב עוצב והותאם לצורכי הפרויקט בידי אדריכלית אילנה זוסמן ורכזת הפרויקט ויקי מאן, בתיאום עם הרכזים והמורים במגמת הנדסת אלקטרוניקה והנדסת מחשבים.
מגמות שותפות: תקשורת, הנדסת תוכנה, אלקטרוניקה ועיצוב (כיתות י-יב)
כרגע הפרויקט פועל עם 21 תלמידים משכבה י"א.
צוות הפרויקט: ויקי מאן – מורה לעיצוב ורכזת הפרויקט; אריאלה שטיין – מורה להנדסת תוכנה; יקיר בשארי – מורה לאלקטרוניקה; ראובן סופר – רכז לימודי אלקטרוניקה.

ארדואינו – ערכת פיתוח cavu4-t 21 יחידה
מכונת לייזר– גודל משטח 130\90 ס"מ 150וואט
מכשיר ואקום פורמינג ntntech v-1040 + יניקת אדים ואפשרות להקטנת שטח הפלטה
מכשיר לכיפוף פרספקס
2 מדפסות תלת ממד Ultimaker3 Extended
סורק תלת ממד מדגם Sense של חברת 3D Systems
PLA – בעל שבב NFC לזיהוי אוטומטי של חומר במדפסת אוּלטימייקר
10 יחידות דרמל Dremel 4000 כולל ציר גמיש ואביזרים
3 יחידות מסור אנכי קומפקטי PROXXON דגם SS 230/E
מַלטשת סרט שולחנית לעבודות ליטוש של היצרן Scheppach
6 יחידות עיפרון וייראפ Wire Wrap
מסור שולחני
2 מברגות אימפקט מקיטה ליתיום 10.8V
תוכנת סולידוורקס לחינוך סיסטמטיקס
14 עמדות מחשב
אקדחי סיכות חשמליים
מכונת תפירה
ציוד למידול ידני
חומרים מתכלים לשימוש בטכניקות הנלמדות

המרחב נמצא בבניין המעבדות של בית הספר שבו גם אודיטוריום קטן, כיתת מגמת המחשבים, סדנת האומנות ומעבדות הפיזיקה והביולוגיה.
במרחב הסטודי"ו שני חללים:

  1. חלל מרכזי (כ-100 מ"ר) מחולק לשני מעגלי ישיבה: מעגל חיצוני ובו עמדות מחשבים אישיות ומעגל מפגש מרכזי המאפשר למורים ולתלמידים לשבת לשיחה משותפת ולעבודה של צוותים. ישנם גם אזורי אחסון פתוחים וסגורים לציוד ולהצגת דגמים.
  2. חלל נוסף מיועד למידול מהיר. בחלל ארונות אחסון לציוד כגון מקדחות, דרמלים, מסורים וציוד מתכלה. כל הארונות סגורים מטעמי בטיחות. כמו גם מכונת חיתוך בעזרת לייזר, מכונת ואקום פורמינג, מקדחות ומסורים.

ויקי מאן, מורה לעיצוב ומרכזת הפרויקט: הרצון שלנו כצוות בכניסה לפרויקט היה ליצור מקום של עבודה כמו במציאות. ליצור מקום שבתוכו אפשר לקיים למידה וליישם אותה בצוותי עבודה כפי שנעשה בעולם העבודה, עבודה משותפת הכי טובה שאפשר במסגרת המגבלות של כמה אנשי מקצוע לטובת מוצר או פרויקט.
מצד אחד יש לאפשר לתלמידי כל המגמות הטכנולוגיות לעשות שימוש במרחב הן כנקודת מפגש עבודה והתייעצות הן כמקום לתכנון ומידול. ואולם השימוש במכשירים דורש מיומנות וידע (למשל, כדי להפעיל מכונת חיתוך לייזר לעיצוב מוצר משתמשים בתוכנת אילוסטרייטור). לכן צוות מורי החינוך הטכנולוגי בבית הספר למד להשתמש בציוד הקיים ועובר הכשרה.

אילנה שטרהל, מנהלת בית ספר רב תחומי חדרה

רשת עמל ובית הספר הרב תחומי בחדרה עובדים לאורך זמן עם מתודת הלמידה של PBL. זוהי למידה נפלאה שאני מאוד מאמינה בה. פרויקט החלוץ אשר מתמקד בלמידה רב תחומית ובין תחומית מתחבר טבעית לרוח בית הספר.
כעבור שנתיים מתחילת הפרויקט יש לנו רשימת המתנה של תלמידים למגמות אלקטרוניקה והנדסת מחשבים המעוניינים להיכנס למגמה ולהשתתף בפרויקט.
המרחב הנוכחי הצטרף למרכז היזמות שלנו. הוא נותן מענה ללמידה רב תחומית גם במסגרת החינוך הפורמלי. המטרה למצוא את הדרך לפתוח את המרכז גם ללימודי המשך בשעות אחר הצוהריים.

ערכה וכתבה: ליאור צ'רניץ

אולי תתעניינו גם ב...

סטודי"ו אורט ע"ש שפירא - כפר סבא
תיכון אורט שפירא מאמין ב"למידה משמעותית", המקדמת את הלומד ומעניקה לו תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות העומדת בהלימה לעולמו. אנו מאמינים בפיתוח לומד עצמאי, בעל מכוונ...
סטודי"ו עמל באר שבע
בבית הספר אנו מקדמים פדגוגיה חדשנית, למידה אחרת שאחת מהן היא למידה מבוססת פרויקטים, למידה מבוססת מקום. החזון להכין את הבוגר לעולם האמיתי ולהקנות לו מיומנויות...
סטודי"ו - מר אליאס עיבלין
הצלחה של הפרויקט, חשיפה בין המגמות השונות, להמשיך וליצור שיתופי פעולה בין 3 המגמות. שיתופי פעולה אילה יכולים לשפר את התדמית של מגמת עיצוב. ליצור שיתופי פעולה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!