סטודי"ו - אורט קריית מוצקין

המתחם

שרטוט המתחם

תכנון : לילי נמיר - מורה לעיצוב, אחראית על ה-MakerLab.
מגמות שותפות : אמנויות העיצוב, אלקטרוניקה, מדעי המחשבים.
צוות המורים : לילי נמיר - אומנויות העיצוב, גלית גולד ואילן פליוב - הנדסת מחשבים, יגאל טולדנו, יוסי חדד ונטע קטוני - הנדסת אלקטרוניקה.

מדפסות תלת ממד: Ultimaker Extend 3, Makerboth Replikator + ,UP Box mini
מכונה לחיתוך לייזר, שולחנות עבודה סטטיים וניידים, דרמלים לעיבוד מודלים, סורק תלת ממד, מלחמים ערכות ארדואינו שימוש בתכנת אנדרואיד לכתיבת אפקליציות.

בכיתה נמצאים עמדות עבודה מגוונות הכוללות את כל הציוד הטכני הנדרש כאשר קיימת זרימה מתאימה לעבודה "נקייה" במדפסות תלת ממד לבין הלחמות באלקטרוניקה ועבודה עם ארדואינו.

להפעיל את המקום הזה כמה שיותר במשך השבוע ובהמשך להפעילו בערב לחוגים לחט"ב כדי להכיר את הטכנולוגיה החדשה הדיגיטאלית לדור הצעיר ולעניין אותם במה שקורה בעולם העיצוב.

חזון מנהלת ביה"ס שרה פינטו

החזון בהקמת המרחב מתקשר באופן ישיר ליעד שהצבנו לפנינו - הכנת התלמידים למציאות המשתנה של המאה ה-21, זאת ע"י הדמיית בית הספר הן בתכנים והן במרחבים למה שקורה בתעשייה ובמציאות.

למדנו בתהליך הקמת המרחב כי בכל שלב עולים צרכים מן השטח. בתהליך הלמידה ישנו בסיס ועליו בונים את היתר וכמו במציאות שלנו, השינויים כל כך רבים ומהירים ועלינו להיערך אליהם הן ברמת התכנים, הכשרת הצוות והן ברמת הציוד הנדרש.

לפרויקט מסוג זה תרומה ניכרת לבית הספר ע"י החיבור בין צוותים שונים, שילוב בין תחומים, נושאי לימוד עדכניים, ממש כמו חברות סטרטאפ קטנות בבית הספר. ברמת התלמידים החינוך לעבודת צוות בעידן שכל אחד עסוק בעצמו ועושה לביתו, לייצר חיבור בין תלמידים ממגמות שונות שלא היו נפגשים ללא פרויקט זה, חשיפת התלמידים לתכנים ברי-ביצוע בתעשייה. אם מדברים על מסלול טכנולוגי זה הדגם שצריך להוביל!

תלמידים מקבלים דגם של סטרטאפים קטנים הנפתחים בעולם ההייטק, הרגלי עבודה בצוותים, ציוד רחב המותאם למגוון של פרויקטים חדשניים, למידה בצוותים, למידת עמיתים, הערכה עצמית/צוותית ויכולת קבלת המשוב מעמיתים בכיתה ומצוות המנחים.

כתבה וערכה מיכל לויצקי

ההשראה להקמת המרחב עפ"י לילי נמיר מובילת הסדנה

למידה אחרת, המורה כמנטור, התאמה למציאות ולתעשייה העכשוויים.

כרגע בתהליך עצמו, מרוצים מחומרי הגלם, אך יש צורך ללמוד את החומרים והשימוש בהם ובהתאם לכך נוכל להמליץ בהמשך.

גיבוש הצוותים, גיבוש התלמידים, בניית תכנית עבודה. ובמקביל בניית המרחב.

כתבה וערכה מיכל לויצקי

אולי תתעניינו גם ב...

סטודי"ו עמל רב תחומי חדרה
רשת עמל ובית הספר הרב תחומי בחדרה עובדים לאורך זמן עם מתודת הלמידה של PBL. זוהי למידה נפלאה שאני מאוד מאמינה בה. פרויקט החלוץ אשר מתמקד בלמידה רב תחומית ובין...
סטודי"ו אורט ע"ש גרינברג קריית טבעון
פרויקט ג'אם טאק עוזר לנו מאוד לדחוף ולהגשים את החזון הבין-תחומי שאנו רואים בו ערך גדול ומשמעותי.בזמן הקרוב הייתי רוצה לייצר סביבה שתיתן לתלמידים תחושה חמה עד...
סטודי"ו אורט ע"ש שפירא - כפר סבא
תיכון אורט שפירא מאמין ב"למידה משמעותית", המקדמת את הלומד ומעניקה לו תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות העומדת בהלימה לעולמו. אנו מאמינים בפיתוח לומד עצמאי, בעל מכוונ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!