סטודי"ו אורט ע"ש שפירא - כפר סבא

המתחם

שרטוט המתחם

תכנון: אדריכלית שרון גפננו

לאפשר סביבה תומכת ויוצרת לתלמידים ליצירת פרויקטים במגמות השונות.

חזון המנהלת - ורד אסולין

תיכון אורט שפירא מאמין ב"למידה משמעותית", המקדמת את הלומד ומעניקה לו תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות העומדת בהלימה לעולמו. אנו מאמינים בפיתוח לומד עצמאי, בעל מכוונות עצמית, הומאני, פורץ דרך בתחומי דעת ועניין מגוונים, השואף למצוינות ומסוגל להתמודד עם אתגרי העתיד.
אנו מאמנים בלמידה בינתחומית המשלבת עבודת צוות, חקר וגילוי, שיתופי פעולה, יזמות ויצירתיות.
הגישה הבינתחומית מונעת על פי התפיסה שמסגרת מבנה הדעת של תחום אחד אינה מאפשרת לייצג את התמורות והשינוי המתרחשים בעולם המידע. לאור העובדה שהמידע משתנה ומתחדש, אינו מוחלט אלא זמני, אינו אובייקטיבי אלא הקשרי, ותחומי דעת נפרדים ומתמזגים בתהליך דינאמי, ההישענות הבלעדית על תחומי הדעת נתפסת כמלאכותית ומגבילה. הגישה משקפת מציאות דעת אמתית. תחומי הדעת מקיימים ביניהם קשרי גומלין עשירים המסייעים להבין את המציאות המורכבת ולפתור בעיות באופן יעיל.
במפגש של תלמידים הלומדים תחומי דעת שונים, כל תלמיד תורם מהידע המקצועי שלו ומעולם התוכן שאותו הוא לומד ויחד עם זאת הוא זוכה להיחשף לעולמות תוכן מתחומי דעת חדשים. הידע של כל חברי הצוות יחד יוביל למוצר משותף מיטבי.

עבודת צוות מאופיינת בערבות הדדית בין אנשי צוות לשם הגשמת יעדים, יש בה כדי להוביל לתפוקות גבוהות יותר מהסכום שהיה מתקבל מחיבור התפוקות של כל אחד בנפרד.

המרחב יהווה מקום מפגש לכל התלמידים והמורים השותפים לתכנית ויאפשר עבודת צוות. תמיכה לצורך הגשמת רעיונות למציאות. כל תהליכי התכנון, ההכנה לייצור והביצוע בפועל מתבצעים במקום אחד המאפשר חשיפה והתנסות במיטב הטכנולוגיה החדשנית.

העבודה במרחב מדמה למעשה מודל קטן של העולם האמתי, ההתמודדות האנושית ובעיקר הראיה הרב תחומית, נפגשות ובאות לידי ביטוי ביצירה משותפת. 

ערכה וכתבה: מיכל לויצקי

ההשראה להקמת המרחב - פרידה בן הרוש מובילת הניסוי

הפאב לאב בחולון היה יריית הפתיחה ולאחר מכן חיפושים מעמיקים באינטרנט וחשיפה למקומות זהים בעולם.
אני עוסקת בצורפות, מלמדת ויוצרת למעלה מ-20 שנה, דבר שהקנה לי ידע וניסיון ברכישת חלק מהציוד הנחוץ ליצירת מרחב עבודה מפרה נעים ומזמין ליצירה.
בחרתי לסדנה את מכונת ה - CNC המיועדת לכרסום במתכת לשימוש בצורפות.
הסדנה שלנו נפתחה לאחרונה ואנו עושים את צעדינו הראשונים בהפעלתה.

עדיין אין לי החלטות ברורות לגבי כל חומרי הגלם. עדיין נמצאים בשלב החיפושים והניסיונות בחומרים השונים.

לראות סדנאות קיימות ולשאול הרבה שאלות.
להגדיר מה הצרכים האישיים שלכם ולדמיין את הפרויקטים שאתם רוצים לעשות ובהתאם - למצוא את הפתרונות הכי נכונים לכם.

כתבה וערכה - מיכל לויצקי​

אולי תתעניינו גם ב...

סטודי"ו - מר אליאס עיבלין
הצלחה של הפרויקט, חשיפה בין המגמות השונות, להמשיך וליצור שיתופי פעולה בין 3 המגמות. שיתופי פעולה אילה יכולים לשפר את התדמית של מגמת עיצוב. ליצור שיתופי פעולה...
סטודי"ו בית ספר חקלאי כדורי
מרחב הסטודי"ו מאפשר פיתוח ובנייה של מודל בעולם האמיתי מנקודת מבט רב תחומית על הפרויקט ומהיבטים שונים שיהפכו אותו מרעיון לשימושי. מרחב שייבנה בעבודה משותפת של...
סטודי"ו עמל רב תחומי חדרה
רשת עמל ובית הספר הרב תחומי בחדרה עובדים לאורך זמן עם מתודת הלמידה של PBL. זוהי למידה נפלאה שאני מאוד מאמינה בה. פרויקט החלוץ אשר מתמקד בלמידה רב תחומית ובין...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!