חפש ב:

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פיזיקה, עיצוב וטכנולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
PBL- למידה מבוססת בעיות
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
אילן קרן
שפה:
עברית

תלמידים פותרים תקלה באפולו 13

לאחר שצוות המשימה של אפולו 13 הפעיל את המערבלים של מכלי החמצן והמימן, אירע פיצוץ בחללית. בעקבותיו נתגלו כשלים במערכות השונות, ואספקת החמצן, הדלק והחשמל ניזוקו קשות.

כדי להינצל ולשוב לכדור הארץ, נאלץ צוות המשימה לעבור לרכב הנחיתה על הירח ולשהות בו. רכב הנחיתה תוכנן והותאם לשני אנשים בלבד לפרק זמן של יומיים. כעת שהו בו שלושה אנשים ארבעה ימים, מצב שיצר בעיות שהקריטית שבהן הייתה ניקוי האוויר מפחמן דו חמצני. אף על פי כן הצליחו האסטרונאוטים להתגבר על בעיה זו ועל אחרות ושבו לכדור הארץ בריאים ושלמים. לעזרתם עמדו אנשי צוות הבקרה שעל הקרקע וקור הרוח, הניסיון והתושייה שגילו.

שיעור זה מתמקד בפתרון בעיית סינון הפחמן הדו חמצני שהצוות של נאס"א נדרש לה. על הצוות היה למצוא פתרון מהיר, יעיל ובזמן אמת בד בבד עם העברת פרוטוקול הביצוע המדויק לאסטרונאוטים במערכת הקשר שלא הייתה כל הזמן רציפה.

השיעור מתקיים במתכונת של סדנת עבודה. בתחילת השיעור מוצגת משימת אפולו 13, מטרותיה והתקלה שהתרחשה בה.
התלמידים, בקבוצות, מקבלים את החומרים ו'משחזרים' את עבודת המהנדסים על הקרקע לשם פתרון הבעיה.
עליהם לכתוב פרוטוקול המשחזר את צעדיהם בפתרון.

פורסם במאגר הידע מחוננט.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.