חיות וחיוכים: איורי חיות בספרות ילדים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- ספרות, אומנות פלסטית, פיסול וציור
- פדגוגיות יעודיות:
- למידה רב-תחומית
- מסגרות חינוכיות:
- אמירים
- שלבי חינוך:
- יסודי
- סוגי התוכן:
- יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- מירי נאור
- שפה:
- עברית
מה מספרים לנו איורי חיות בספרות ילדים על תכונות בעלי החיים כפי שהן נתפסות בתרבויות שונות?
הקורס עוסק בחקר איורי בעלי חיים ביצירות ספרותיות המיועדות לילדים. הקורס פותח שער לצורות התייחסות שונות לבעלי חיים ולהבלטת תכונותיהם כפי שהן נתפסות בתרבויות שונות ובתקופות שונות. האיורים נחקרים בראי ציר הזמן ובהיבט המדעי, האומנותי, ההיסטורי, התרבותי, המקראי והלשוני-ספרותי. הקורס מיועד לכיתות ג-ד. בכיתות אלו עוסקים בבעלי חיים במקצועות השונים. הקורס מאפשר עיסוק רב-תחומי המתחבר לנלמד בתחומי הדעת. אפשר ללמדו כקורס העשרה או להשתמש בנושאים בודדים בו להרחבת תוכנית הלימודים באחד ממקצועות הלימוד.
הנושאים בקורס: משפחות של בעלי חיים תכונות המיוחסות לבעלי החיים (תכונות חייתיות מול אנושיות) סטראוטיפים (האריה האמיץ, השועל החכם) ניגודים (האריה הפחדן, העכבר האמיץ) הכרת אמצעים אומנותיים באיור ספרי ילדים הלימה ואי-הלימה בין טקסט לאיור בעלי חיים כגיבורים ביצירות ילדים סמלי בעלי חיים המיוצגים בתרבויות השונות ייצוגים שונים של טקסטים חזותיים בעקבות טקסטים מילוליים במדיות שונות
תוצרים אפשריים: כתיבת סיפור מאויר (תוצר כזה אפשרי לילד בודד ולזוג המחברים בין סיפור לאיור) כתיבת סוף מקורי לספר ילדים קיים ואיורו בהתאם הכנת איורים חדשים לספר ילדים קיים פרזנטציה בפני הכיתה בעקבות מיני-חקר להרחבת אחד מנושאי הקורס הקורס נלמד במסגרת תוכנית אמירים בבית הספר לב-רן בצורן, בהנהלת לואיז ברעם. נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט בהנחיית מדריכת אמירים איריס אזולאי.