דלג אל

לאן נעלם החושך? מפגשים מהסוג המעניין

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
חשיבה מדעית
פדגוגיות יעודיות:
שאילת שאלות, חשיבה ביקורתית
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
יוסי אסטרייכר
שפה:
עברית

איך מטפלים בתפישות שגויות שלא תמיד מודעים לקיומן?

חשיבה של תלמידים מחוננים מתאפיינת ביצירת קשרים רבים בין פריטי מידע שונים; הַקשרים האלה אינם תמיד נכונים, ויש לחשוף אותם כדי לבנות במקומם תפיסות מדויקות ורחבות. כיצד חושפים פרדיגמות שגויות? יוסי אסטרייכר דן עם תלמידי מרכז המחוננים "אורנים" בשאלה לאן נעלם החושך כשמדליקים את האור. הוא מפרק את התשובות שלהם וחושף את הנחות היסוד העומדות בבסיסן – קצתן נכונות, קצתן שגויות. 

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט:

אולי תתעניינו גם ב...

בנו לכם מכונית
בונים מודל של מכונית אשר תנוע ללא מגע באמצעות רוח בלבד
תנע סיבובי - פעילות לחנוכה בהשראת המדענית והמתמטיקאית אמי נטר
בפעילות זו התלמידים למדים על סיפור חייה מעורר ההשראה של אמי נטר ומתנסים בבדיקת הגורמים המשפיעים של התנע הסיבובי של גופים מסתובבים.הפעילות מהווה דוגמה לשיעור ...
ארבעה מארגנים בגמישות פדגוגית - ארגון סביבה, ארגון לומדים, ארגון זמן, ארגון תכנים
ארבעה מארגנים בגמישות פדגוגית ומתן המענה להם אשר מותאם לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.