לאן נעלם החושך? מפגשים מהסוג המעניין
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- חשיבה מדעית
- פדגוגיות יעודיות:
- שאילת שאלות, חשיבה ביקורתית
- שלבי חינוך:
- חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- יוסי אסטרייכר
- שפה:
- עברית
איך מטפלים בתפישות שגויות שלא תמיד מודעים לקיומן?
חשיבה של תלמידים מחוננים מתאפיינת ביצירת קשרים רבים בין פריטי מידע שונים; הַקשרים האלה אינם תמיד נכונים, ויש לחשוף אותם כדי לבנות במקומם תפיסות מדויקות ורחבות. כיצד חושפים פרדיגמות שגויות? יוסי אסטרייכר דן עם תלמידי מרכז המחוננים "אורנים" בשאלה לאן נעלם החושך כשמדליקים את האור. הוא מפרק את התשובות שלהם וחושף את הנחות היסוד העומדות בבסיסן – קצתן נכונות, קצתן שגויות.
הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט:
אולי תתעניינו גם ב...
הביטו, חשבו, שאלו
תבנית להנחיה של שלושה שלבי פעולה בעקבות תצפית: התבוננות, חשיבה ושאילת שאלות
מתן שירות לטיפוח מחוננות וכישרון בעולם – סקר בין-לאומי
דו"ח (באנגלית) מ-2010 הסוקר את המצב בעולם בנושא טיפוח מחוננות וכישרון. הדו"ח נכתב בעבור קרן החינוך CfBT בידי שלושה חוקרים ופעילים חשובים בתחום מבריטניה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!