דלג אל

לאן נעלם החושך? מפגשים מהסוג המעניין

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
חשיבה מדעית
פדגוגיות יעודיות:
שאילת שאלות, חשיבה ביקורתית
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
יוסי אסטרייכר
שפה:
עברית

איך מטפלים בתפישות שגויות שלא תמיד מודעים לקיומן?

חשיבה של תלמידים מחוננים מתאפיינת ביצירת קשרים רבים בין פריטי מידע שונים; הַקשרים האלה אינם תמיד נכונים, ויש לחשוף אותם כדי לבנות במקומם תפיסות מדויקות ורחבות. כיצד חושפים פרדיגמות שגויות? יוסי אסטרייכר דן עם תלמידי מרכז המחוננים "אורנים" בשאלה לאן נעלם החושך כשמדליקים את האור. הוא מפרק את התשובות שלהם וחושף את הנחות היסוד העומדות בבסיסן – קצתן נכונות, קצתן שגויות. 

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט:

אולי תתעניינו גם ב...

כל הדרכים מובילות לעציץ הידרופוני
יש דרכים רבות ללמד תלמידים כיצד לבנות תוצר. מדוע להשתמש רק באחת מהן, אם אפשר בכמה דרכים מקבילות?
מתווה ליבה לכיתות מחוננים
מתווה למערך הלמידה לתלמידים מחוננים הלומדים בכיתות מחוננים
משביל לשבילים, למפה
כאשר מורה מתכנן שיעור שבו הוא יודע כיצד יתחיל וכיצד יסתיים, מהו הסיכוי שחוויה חדשה תיווצר לתלמיד ולמורה?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.