דלג אל

נוף ירח מחלוני

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אוריינות דיגיטלית, גאוגרפיה - אדם וסביבה, חלל ואסטרונומיה
פדגוגיות יעודיות:
למידה עצמאית, למידה בדרך החקר, למידה רב-תחומית, מעגלי שייכות
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים, המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית, אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
אורטל פלח, שרה גולן
שפה:
עברית

תלמידים מכל העולם צילמו ירח מלא, כתבו את מחשבותיהם על אודות הירח ושיתפו זה את זה בתערוכה דיגיטלית

ילדים בכל העולם צופים בירח באותה העת. המבטים שלנו מצטלבים דרך החזר האור הבהיר של הירח.
בימי הקורונה, באביב 2020, חיפשו שרה גולן ואורטל פלח דרך לחוש אמפתיה וליצור חיבורים בין תלמידיהן לילדים אחרים.
הפרויקט שבחרו היה צילום תמונה של נוף הירח מחלון הבית מתוך התבוננות משותפת של ילדים ממקומות שונים בעולם.

לתערוכה הדיגיטלית
פרויקט "נוף ירח מחלוני" בבית הספר
אפשר ליצור פרויקט דומה בבית הספר במסגרת קבוצתית של תלמידים מצטיינים ומחוננים, במסגרת הכיתה או השכבה, עם כל תלמידי בית הספר יחדיו ואפילו עם שותפים מבתי ספר אחרים.

כך עושים את זה:
- ממנים מורה אחראי/ת לפרויקט או רכז תוכנית קיימת בבית הספר
- רותמים שותפים לפרויקט
- קובעים תאריך לצילום ירח מלא
- מזמינים תלמידים להשתתף בפרויקט ויוצרים קבוצה שיתופית
- לומדים יחד, מעשירים את הידע וחולקים חוויות
- בערב שיא - מצלמים את הירח
- מוסיפים התייחסות אישית
- מכינים שקופית תוצר
- יוצרים תערוכה דיגיטלית של תוצרים (כאן עשו שימוש בפלטפורמה החינמית sway הניתנת בלא הגבלה בשימוש בדוא"ל של משרד החינוך)
- עורכים סיכום ורפלקציה

אולי תתעניינו גם ב...

כמה חושים יש לנו?
כמה באמת? תרגיל בהסתכלות מחודשת על המובן והמוכר
בנו לכם מכונית
בונים מודל של מכונית אשר תנוע ללא מגע באמצעות רוח בלבד
הכיתה ההפוכה
מודל "הכיתה ההפוכה" – מתרגלים ללמידה עצמית לקראת שיעור מעניין יותר
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.