דלג אל

תלמידי ההפסקות

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים, חברתי ערכי
פדגוגיות יעודיות:
מעגלי שייכות, למידה בינתחומית
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי
פותח ע"י:
תמי גבעון
שפה:
עברית

מה עושים התלמידים בהפסקה? מה אפשר ללמוד מזה ומה עושים עם מה שמגלים?

תמי גבעון, מנהלת מרכז ההעשרה למחוננים בדימונה, מתארת יוזמה של צוות בית הספר לעקוב אחר תלמידים שונים בזמן ההפסקה. הצוות ביקש לבדוק למה תלמידים נשארים לבד בזמן ההפסקות ופעל בדרכים שונות לשילוב חברתי של תלמידים בודדים.

המסמך מתאר את העבודה שנעשתה עם כמה תלמידים ומדגיש את חשיבות הליווי החברתי בהפסקות. אין מדובר בנוכחות של מורה תורן בהפסקה אלא במעקב מתוכנן אחרי תלמידים ובחשיבה ובטיפול הבאים בעקבות מעקב זה. מבחינה זו היוזמה היא מודל לעבודה נכונה עם תלמידים מחוננים אשר לא תמיד מוצאים את עצמם בחברה בבית ספרם או במסגרות אחרות.
תיאור היוזמה נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט.

 

אולי תתעניינו גם ב...

הילד המחונן: מושגים מרכזיים בתאוריה של דברובסקי
מחוננים הם יותר מהאינטליגנציה שלהם. אילו מאפיינים רגשיים וחברתיים מתלווים למחוננות?
העצמה רגשית בכיתות עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט) – מדריך יישומי
התוכנית החינוכית המוצעת נותנת מענה לאתגרים ולצרכים רגשיים וחברתיים של התלמידים במעגלים שונים (מורים, תלמידים, הורים)
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.