דלג אל

ילדים מחוננים וגשטלט Gifted children and Gestalt

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים, חברתי ערכי
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
מאמר
פותח ע"י:
טלי מירקין
שפה:
עברית

הדילמות היום-יומיות שאיתן מתמודדים ילדים מחוננים בשל היותם מחוננים

מאמרה של טלי מירקין פורסם בכתב העת British Gestalt Journal בשנת 2010. המאמר מתאר קבוצת גשטלט בהנחיית הכותבת, פסיכולוגית, המתקיימת במרכז המחוננים "מעוף" בבאר שבע שמטרתה לעזור לילדים להתמודד עם היותם מחוננים בחברה רגילה.

בקבוצה משלבים נושאים קבועים מראש עם חומר שהילדים מביאים לקבוצה מחייהם ועם ניתוח היחסים בין ילדי הקבוצה בזמן אמת. המאמר מציג את הדילמות היום-יומיות שאיתן מתמודדים המחוננים בשל היותם מחוננים, האתגרים הרגשיים והחברתיים שהם חווים בבית הספר ועוד. המאמר פורסם בעברית במאגר הידע מחוננט.

 

> מחוננות כחוויה א-סינכרונית ותרפיית הגשטלט

אולי תתעניינו גם ב...

שאל שאלה - התאם משימה
אנו מציעים סדרה של שאלות, שאם המורה ישאל את עצמו שאלות אלה בהקשר לשיעורים שלו באופן קבוע, הרי שהשיעור יענה על הרי שהשיעור יענה על צרכי המחונן והמצטיין (ולא ר...
אדם, סביבה, קהילה: גבעת קוזלובסקי
תלמידי מרכז סחל"ב גבעתיים חוקרים את גבעת קוזלובסקי
אלומת אור – מתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
גיליונות "אלומת אור", בכתיבה ובהפקה של צוות "המחונן  והמצטיין בכיתתו" באגף למחוננים ולמצטיינים, מאירות על המאפיינים והצרכים של תלמידים מחוננים ומצטיינים ועל ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.