חפש ב:

ירקון – שביל ישראל

לכל הטיולים
ירקון – שביל ישראל

אזור בארץ

מישור החוף.

על המסלול

תחילת המסלול על כביש 5112 בצומת הכניסה ליישוב עדנים, נ"צ 1711-1416. מול הכניסה לעדנים נכנסים דרך שער ברזל לדרך עפר טובה המסומנת בשביל ישראל ופונה דרומה. אחרי כ-600 מטרים המסלול מגיע לנחל הירקון ומשם פונה מערבה על סימון שבילים שחור 7471. המסלול מתפתל בין הירקון לכרמי ענבים ואחרי כ-1.3 ק"מ עובר מתחת לכביש 40. המסלול מתפתל בתוך סבך קנה לאורך הנחל ועובר סמוך לטחנת הקמח אבו רבאח. הוא מתפתל עוד כקילומטר מערבה ומשם פונה צפונה על דרך עפר עד צומת דרכי עפר ומתחבר למסלול המסומן בכחול 7470. בסופו המסלול פונה לצפון מזרח על דרך סלולה עד לכביש 40. המסלול חשוף.

נוף, טבע ונקודות חן

טחנת הקמח ההיסטורית "אבו רבאח" ששוקמה בידי שייח' אבראהים רבאח בסוף המאה ה-19, אפיק הירקון.

דגשים והמלצות

המסלול קל יחסית ומשלב הליכה בנוף הנחל וצמחייתו ומפעלי מים היסטוריים שהוקמו לצידו. המסלול מתאים להליכה גם בעומס חום כבד. שימו לב: קיימת מגבלה לעשות את המסלול אחרי גשמים מאחר שהוא הופך בוצי למדי. הקרבה למים אסורה, ואין לגעת במי הנחל. משך ההליכה כ-4.5 שעות. מועד אחרון לכניסה: כשעה לפני החשכה.

נושא המסלול

החיים לצד הנחל, טחנות קמח, שימוש במים כאנרגייה.

אפיון המסלול

נחל הירקון, צמחיית נחלים, טחנת קמח, שביל ישראל.

שימו לב!

המידע המוצג במרחב זה הוא לצרכים פדגוגיים בלבד.

המלצה ללימוד תחומי דעת במסלול

מדע וטכנולוגיה

  • הסביבה שאנו חיים בה: מרכיבים לא חיים וחיים (כיתות א', ב')
  • הסביבה שאנו חיים בה: מגוון צמחים ומגוון בעלי חיים (כיתות א', ב')
  • תופעות מחזוריות - עונות השנה: תופעות מחזוריות בעולם החי – צמחים ובעלי חיים (כיתות א', ב')
  • תופעות מחזוריות - עונות השנה: תנאי מזג האוויר (כיתות א', ב')
  • השפעת האדם על הנוף והסביבה (קיימות) (כיתות א', ב')
  • חומרים תכונות ושימושים (כיתות א', ב')
  • מאפייני חיים וצרכים לקיום יצורים בסביבה (כיתות א', ב')
  • המגוון בטבע: סביבות חיים (כיתות א', ב')
  • השפעת השימוש בחומרים על הפרט, על החברה ועל הסביבה (קיימות): ייצור תעשייתי (כיתה ט')
  • השפעת השימוש בחומרים על הפרט, על החברה ועל הסביבה (קיימות): המחיר הסביבתי של השימוש בחומרים (כיתה ט')
  • השפעת השימוש בחומרים על הפרט, על החברה ועל הסביבה (קיימות): פתרונות להקטנת הנזק הסביבתי) (כיתה ט')
  • מערכות אקולוגיות (הרחבה): המגוון הביולוגי (כיתה ט')

גאוגרפיה - אדם וסביבה

  • ייחוד נופי (כיתות ז'-י"ב)
  • מקורות מים (כיתות ז'-י"ב)
  • תיירות (כיתות ז'-י"ב)
  • זיהום נחלים (כיתות ז'-י"ב)
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.