הקמת מרחב ותכנון סביבת ההוראה

למידה משולבת (או: היברידית) משמעותה למידה גמישה המשלבת שלוש דרכים במינונים משתנים:
א. למידה מרחוק במפגשים סינכרונים (באמצעות zoom ,Google meet ,WebEx ועוד).
ב. למידה מרחוק באופן א-סינכרוני: באמצעות הקצאת פעילויות ומשימות לתלמידים בסביבות דיגיטליות שונות (דוגמת: Moodle, Google Classroom, Microsoft 365 ועוד) ובעזרת שימוש בכלים דיגיטליים (דוגמת: לוח שיתופי, מצגות שיתופיות, פודקאסט, יוטיוב וכדומה).
ג. למידה במפגשים פנים אל פנים בכיתה.
תכנון מוצלח של תהליך למידה היברידית כולל כמה שלבים.
להלן נדגים כל אחד מהשלבים תוך מתן רעיונות, דגמים ופרקטיקות ליישומם בכיתה.
לנוחותכם, העקרונות הדגמים והפרקטיקות מובאים גם במצגות מסכמות (מצגת לחינוך היסודי ומצגת לחינוך העל יסודי).
הכשרה והדרכה
- קורסים קצרים (פתוחים לכולם) לתכנון ויישום למידה מרחוק ולמידה היברידית בכיתה.
- התייעצות עם רכזי התקשוב בבתי-הספר ועם מדריכי התקשוב המחוזיים.
מוקדי סיוע ותמיכה לעובדי הוראה
- מוקד תמיכה רגשי בנושא מגפת הקורונה
- מרכז שירות ומידע ארצי בנושא הקורונה לעובדי הוראה: טלפון - 6552* או - 073-3983960 פקס: 077-227012. שעות פעילות: ימים א'-ה' בין השעות 07:30 – 17:00.
- מוקד תמיכה לבתי ספר - מינהלת יישומים מתוקשבים: 03-6906600, יום א-ה בין השעות 07:30 – 18:00, וביום ו' בין השעות 08:00 – 14:30.