נושאים מתוך תוכנית הלימודים: כיבוד ערכי המורשת והתרבות של מדינת ישראל, מחויבות לערכים יהודיים
הרחבות
- מילת היום "יחד" – נציג את הסרטון מערוץ הופ ונשוחח על הדברים שאנחנו עושים יחד: מה אני אוהבת לעשות עם אחי או אחותי, הוריי, חבריי...
- הצעות לשיח: מה זה זיכרון? איזה אירוע אנחנו זוכרים? יום הולדת? מסיבה בחג? קבלת שבת? וכו'. אילו דברים יכולים לעזור לנו לזכור? תצלומים, סיפורים, ספרים, אירועים, חפצים. אפשר לבקש מהילדים להביא חפץ שמזכיר להם אירוע או אדם.
- הצפירה – "מה מספרים הצלילים": נשוחח עם הילדים על צלילים שמוסרים לנו מסר. נשחק משחק ובו הגננת תשמיע צלילים והילדים יצטרכו לנחש איזה מסר תיאר הצליל (צופר של מכונית, רכבת, רכבי הצלה, שיר יום הולדת, פעמון הבית, אוטו גלידה וכו').
- גן חובה – הגננת תסביר מהי צפירה ומה ההבדל בין צפירה לאזעקה.
- הצעות לשיח לגן חובה בלבד – ביאור המילים שואה ונאצים. אפשר להתמקד במנהגים מקובלים בימי זיכרון ולהוסיף את המונחים: הדלקת נר זיכרון, אזכרות, טקסים, הורדת הדגל לחצי התורן.
- הצעות לשיח מתוך האתר של האגף לחינוך קדם יסודי.
- סיפורים שאפשר להקריא: צ'יקה הכלבה מהגטו מאת בת שבע דגן. חשוב לתווך את הסיפור, לנהל שיח המדגיש את החוזקות שלנו, העם והמדינה, על הצמיחה והתקומה. סיפור משודר "הפרה עם הלב" והמלצות לגננת להמשך פעילות, שידור אקדמיה ברשת.
שיתוף השידור