תכנון לימודים, הוראה והערכה
לקטלוג הקורסיםתיאור הקורס
חינוך ולמידה הם חלק בלתי נפרד מהציוויליזציה האנושית. כל חברה, מאז ימי קדם, שואפת לחנך את הדור הצעיר לאור הערכים הנתפסים חשובים וחיוניים לשימורה של החברה, ורואה מחויבות הכרחית להקנות לדור הצעיר את הידע, המיומנויות והכישורים הנחוצים לתפקוד מיטבי בעולם המבוגרים.
בעולם המודרני נעשו התהליכים של תכנון לימודים, הוראה והערכה מורכבים ביותר. בין שתוכניות לימודים מפותחות במרכזים מקצועיים עתירי משאבים ובין שהן מפותחות בבתי ספר או על ידי מורים – משתנים רבים מעצבים את הנחות היסוד בבסיס המטרות, קביעת התכנים, דרכי ההוראה ואופני ההערכה של כל תוכנית ותוכנית.
בקורס זה נעסוק במורכבות העצומה של תכנון ופיתוח של תוכנית לימודים. נציג את הרקע לצמיחת התאוריה של תכנון לימודים והשפעת התפתחות המחקר בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והחינוך על תחום זה. נדון בהשלכות של התפוצצות הידע על תכנון הלימודים ונבחן גישות שונות המקובלות להתמודדות עם אוכלוסיות לומדים הטרוגנית שהיא אחד האתגרים הקשים ביותר שבפניהם ניצבות מערכות חינוך. נציג טכנולוגיות למידה מפרספקטיבה היסטורית ונתוודע לסוגיות ולאתגרים המרכזיים הכרוכים בשילוב יעיל של טכנולוגיות במערכות חינוך ובהטמעתן. נציג את האתגרים והמורכבות בתהליכי הערכה בחינוך, ונדון באופני ההערכה המקובלים, במושאי ההערכה ובכלי הערכה מסורתיים וחלופיים של לומדים.
הקורס בנוי מהרצאות וידאו שמועברות בעברית, קישורים לספר הקורס ולתכנים נוספים, דיונים ושאלות ומשימות אינטראקטיביות.
הקורס מיועד לפרחי הוראה במכללות למורים ובבתי ספר לחינוך, כמו גם למתכשרים להוראה במסגרות של הסבת אקדמאים. הקורס עשוי לעניין גם מורים בפועל, מנהלי בתי ספר והורים.
זהו קורס מבוא בסיסי שאינו מצריך ידע קודם.