בכל שנה מהווה הנושא השנתי חלק מתוכנית הלימודים של מערכת החינוך, בחינוך הכללי ובחינוך המיוחד.
השנה, בצל אירועי המלחמה והתקומה נקבע הנושא השנתי "שורשי עמ"י" (עתיד, מורשת, יזמות), המתמקד בשלושה ערכים מרכזיים: מכוונות לעתיד, חיבור למורשת ישראל ועידוד יזמות. הנושא נלמד בעיקר במסגרת שיעורי מורשת, אך שזור גם בתחומי דעת אחרים ובפעילויות חוץ ואירועים משמעותיים במעגל השנה.
עבור תלמידי החינוך המיוחד העיסוק בערכים אלו מהווה הזדמנות לקידום תחומי תפקוד שונים ומיומנויות כגון: מיומנויות שפה ותקשורת, מיומנויות בינאישיות וחברתיות, ייצוג עצמי, שייכות ומעורבות חברתית, יוזמה ופרואקטיביות.
לפיכך, שילוב הנושא השנתי בתוכניות ההוראה בחינוך המיוחד, ובכללן בתוכניות הכנה לחיים ובפעילויות החוץ, מאפשר מגוון הזדמנויות לקידום מיומנויות אלו, תוך הכללת התלמידים בתוכנית הלימודים כבני גילם.
בהוראת הנושא השנתי בחינוך המיוחד, כמו בכל נושא, יש להתחשב במאפייני התפקוד והמוגבלות של התלמידים, תוך התאמת התכנים, אסטרטגיות ההוראה ואמצעי ההנגשה.