תוכנית דו לשונית המציגה מנקודת מבטם של התלמידות והתלמידים מצבי חיים ואתגרים בדרך לקבלת אחריות על עצמם ועל אחרים, שיח ערכי וחברתי במצבים אלה והזמנה לפעולה והשפעה ליצירת שינוי

לפניכם חומרי הוראה ולמידה המותאמים ליחידות הגיל השונות ולנושאי רוחב בתחום זכויות ילדים וזכויות תלמידים. חומרי הלמידה כוללים למידה רעיונית ומושגית של התחום, היכרות עם מסמכים מכוננים כגון אמנת זכויות הילד הבין-לאומית וחוק זכויות התלמיד, חקר מקרים ושיח עמיתים, הנעה לפעולה של תלמידים להובלת שינויים בסביבות החיים לשם יישום זכויות, קבלת אחריות אישית ואזרחית ופרואקטיביות חברתית.
אחריות אזרחית – בשבילי הזכויות – المسؤولية المدنية بالنسبة لي حقوق

בשביל הזכויות – דיון בדילמות מוסריות וחברתיות

תוכנית דו לשונית להנחיה ופעילות לתלמידים בדבר יישום האמנה לזכויות הילד והילדה בחינוך העל יסודי. חינוך לזכויות הוא כלי חברתי. הזכויות מחנכות לעצמאות, ובה בעת לשיקול דעת, לביקורת חברתית, לאחריות ולכבוד כלפי הזולת. בחוברת סיפורי אירוע הדנים ביישום האמנה בחברה רבת תרבויות, שוויון בחינוך, נגישות בחינוך, טוהר מידות בחינוך, הזכות להישמע, הפרת משמעת, גבולות ההשתתפות של תלמידים, ילדים עובדים וכו'.
Youth Can Do It
מעמד הילד בתרבות היהודית מאז למחר

עיתונים ובהם מידע על מעמד הילד ברצף התרבות היהודית הלאומית המשיקים לאמנה הבין-לאומית לזכויות הילד והילדה. לכל עיתון מצורף מדריך למורה ובו מערכי שיעור מובנים בנושא העיתון, לרבות פעילות פרואקטיבית של התלמידים.
- עיתון מס' 1 – מיהו ילד
- מדריך למורה – מיהו ילד
- הזכות לכבוד במקורות היהודיים
- עיתון מס' 2 – הזכות לחינוך
- מדריך למורה – הזכות לחינוך
- עיתון מס' 3 – שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות
- מדריך למורה – שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות
- האם כבר יצאנו ממצרים?
- עיתון מס' 4 – הזכות לתנאי העסקה הוגנים
- מדריך למורה – הזכות לתנאי העסקה הוגנים
- עיתון מס' 5 – זה הזמן לסלוח
- מדריך למורה – זה הזמן לסלוח
- עיתון מס' 6 – הזכות לכבוד
- מדריך למורה – הזכות לכבוד
- עיתון מס' 7 – הזכות לחופש הביטוי
- מדריך למורה – הזכות לחופש הביטוי
- זכויות אדם ותלמיד
הרשת לא שוכחת

הזכות להישכח מתמקדת בשיפור זכויות אישיות של ילדים ונוער באמצעות הרחבת השליטה במידע האישי. זו אפשרות ישירה של ילדים והורים להגן על הזכות לפרטיות מפני פלישה לתוך חייהם האישיים של הילדים גם בבגרותם. במערך הלמידה שיעורים העוסקים בסוגיות ערכיות ואתגרים מעשיים במימוש הזכות לפרטיות והזכות להישכח במרחב המקוון.
יחידת הוראה לתלמידי החינוך העל יסודי (ניתנת להתאמה לתלמידים בכיתות ה-ו) בדבר טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם, ההשלכות והמשמעויות של טביעת רגל זו על מימוש זכויותיהם
שיריקוד - תוכנית זכויות לגני הילדים

לכל נושא בתוכנית ארבעה מרכיבים:
- מבוא שבו תיאור הערכים המרכזיים שבהם עוסק השיר וזכויות הילדים כפי שהן באות בו לידי ביטוי.
- כרזת 'זכותי ואחריותי' – כל כרזה מציגה ארבעה זוגות של זכויות ומולן דוגמאות לסוגי אחריות הנגזרים מהן. אפשר לעבוד על כל זוג בכל שבוע, כלומר, הפעילות בכל כרזה מותאמת לחודש ימים.
- שיריקוד הכולל שיר מוקלט וריקוד מתאים.
- הצעות לצוותים החינוכיים:
א. 'בואו נדבר על זה' – הצעות לעיבוד שיח סביב נושאים ערכיים העוסקים בזכויות ילדים מתוך שירים שיש בהם פוטנציאל לעַניין את הילדים.
ב. 'כדאי לדעת' – נושאים נוספים להרחבת התפיסה והתובנות של צוותי החינוך בשיח עם הילדים.
ג. 'חינוך לתנועה' – היבטים של חינוך גופני ותנועה בגיל הרך ודגשים שמושמים בו.
ד. כרזות שאפשר להדפיס ולתלות בכיתה או בגן (או לחלק לילדים ולהורים) לפי הנושא הנלמד באותו חודש. הכרזות מצורפות בקישור או בברקוד.
- שיריקוד זכויות
תוכנית הפעלה בריקוד ובתנועה המזמנת שיח בנושא זכויות לילדי הגן והכיתות הצעירות
ריקודי התוכנית
ילדים בצל המלחמה

למלחמה באוקראינה השפעה ניכרת על חייהם של ילדים ובני נוער, זכויותיהם הבסיסיות נשללות. בשיעור זה נבחן את השפעות המלחמה על סביבות החיים של צעירים באוקראינה לצד דרכי הזדהות ופעולה שלנו למענם.
- למערך שיעור
- מצגת מלווה: בעברית | באנגלית